4 проблеми техніки веб-дизайну Content-First

21

Від автора: коли ми говоримо про техніку content-first при редизайні проекту, ми не можемо отримати весь кінцевий контент до початку самого проектування і розробки. Можете собі таке уявити? Це був би Святий Грааль для будь-якого проекту.

Тим не менше, сам підхід передбачає обдумування і розбір контенту на кожному етапі проекту. Все це спрямовує команду на відповідні дизайнерські рішення, які здатні зробити сайт краще.

4 проблеми техніки веб-дизайну Content-First

Ліам Кінг у своєму посібнику «контентна стратегія для веб-сайтів» говорить: «Коли контенту відводиться другорядна роль, ми самі себе заганяємо в ті рамки, в яких не можна прийняти хороші дизайнерські рішення, а сайт не досягає поставлених цілей. Ми намагаємося зробити контент основною рушійною силою процесу розробки та користувацького досвіду. Це постійна проблема, з якою ми боремося вже дуже довгий час.»

Якщо вся команда не буде враховувати контент з самого початку, це може призвести до трьох небажаних сценаріїв:

дизайну доведеться підлаштовуватися під контент

доведеться урізати контент і від чогось відмовлятися, щоб вписатися в дизайн

весь проект зависне, поки вміст не буде розроблено контент

Всі три ситуації не принесуть нічого доброго ні команді, ні відносин з клієнтом. Найголовніше – проект не візьмуть, а ви не отримаєте гроші.

Враховувати контент з самого початку – хороший спосіб зберегти нервові клітини і уникнути зайвого головного болю. Однак тут теж є свої складності.

У даній статті я підкреслю деякі ключові проблеми техніки content-first, пов’язані з плануванням, створенням і публікацією контенту. Також я розповім про кілька способів вирішення цих проблем, щоб ви могли задуматися про використання техніки content-first в своєму наступному проекті.

Проблема №1: всім все одно

Гірка правда! Техніка content-first буде працювати тільки в тому випадку, якщо будуть задіяні всі її компоненти. Для цього може знадобитися перегляд всіх процесів, кропітке планування і велика наполегливість.

4 проблеми техніки веб-дизайну Content-First

Ніхто крім вас не буде так цікавитися контентом, або всіх це турбує набагато менше, ніж ви хотіли б. Змусити людей цікавитися контентом можна, звернувши їх увагу на те, чому техніка content-first змінить їх роль або ж роль всього бізнесу. Серед цих причин:

економія часу і грошей з-за того, що скоротиться кількість доопрацювань контенту.

графік реалізації проекту не зрушиться, то є сайт буде запущений вчасно.

Всі дизайнерські рішення і розробки будуть супроводжуватися цим контентом. Контекст має неоціненне значення.

Може прозвучати нереально, але ви дійсно отримаєте такі результати, якщо приймете техніку content-first. Ці плюси працюють як для команди з віддаленою роботою вдома, так і для агентства. І давайте не забувати, що користувачі теж відчують покращення. Всі рішення щодо контенту, які були прийняті під час розробки, позитивно вплинуть на користувальницький досвід.

Проблема №2: нестача ресурсів

Навіть якщо вся команда працює по техніці content-first, ви можете почути щось типу:

«У нас немає часу на зміну процесів і додавання зайвих кроків.»

«У нас немає грошей на додатковий ресурс, який нам потрібен.»

«Ми не можемо так працювати (не вистачає людей).»

Якщо продзвенів хоча б один дзвіночок, кращий спосіб вирішити такі проблеми – почати з малого. Можливо, деякі з цих тверджень говорять про те, що хтось з команди досі не зрозумів переваг роботи з content-first.

4 проблеми техніки веб-дизайну Content-First

Причини в проблемі один резонують з даними твердженнями. Людям потрібно бачити результат, що досить складно без відповідних ресурсів. Якщо ви потрапили в таку ситуацію, просто працюйте. Проінспектуйте невеликий розділ сайту і покажіть свої знахідки. Сподіваюся, це допоможе вам визначити, що у вас на сайті є непотрібний контент. Витрачені на перевірку ресурси виявили, що якийсь контент можна використовувати набагато краще. Далі можна провести перевірку іншій частині сайту.

Маючи на руках докази вашої правоти того, що техніка content-first необхідна, а також того, чому вкрай важливо інвестувати ресурси, ігнорувати вас буде дуже складно.

Проблема №3: ми працюємо в бункерах

Всі хочуть залучити до контенту увагу, яку він заслуговує, і у вас є команда і ресурси для цього. Відмінна позиція, але це не означає, що не виникне проблем або складних розмов.

Кожен раз при участі в конференціях я чую історії про людей, які зіткнулися з проблемою колаборації контенту через віддаленої роботи. Люди працюють буквально в бункерах, так давайте їх зруйнуємо! Ну або давайте з’єднаємо всіх так, щоб вони могли працювати над спільним проектом, у центрі якого стоїть контент.

4 проблеми техніки веб-дизайну Content-First

Звучить ідеально, але на практиці реалізувати це вкрай складно. Люди вже звикли до свого режиму роботи, а команди можуть бути розкидані не тільки по місту, але і по всьому світу. Бункер тут варто розуміти буквально.

Пояснивши переваги роботи разом на прикладі першої проблеми, ви можете задіяти спеціальні інструменти і завдання в процесі розробки, які допоможуть з колаборацією контенту, а також допоможуть згуртувати всіх над загальними цілями.

У більшості сайтів є фаза, коли повинні бути задіяні всі ключові люди проекту. У кращому випадку, люди знаходяться в одній кімнаті. У гіршому – віртуальна конференція.

Це той момент, коли можна задати багато питань щодо вмісту:

Скільки контенту на вашому сайті?

Є у контенту окремий власник (експерт якій-небудь області)?

Чи Будете ви складати керівництво по стилістиці контенту?

До інших видів спільної роботи можна віднести перевірку контенту, аналіз контенту конкурентів і самостійну генерацію контенту. Зворотній зв’язок з усіма членами команди всередині організації розкриє важливі проблеми контенту, які могли б залишитися непоміченими.

Проблема №4: ми не можемо отримати контент від письменників/клієнтів

Процес налагодився, у вас є всі потрібні ресурси, і всі працюють разом і гармонії. Можна навіть відсвяткувати злегка. Але не сильно захоплюйтеся з святкуваннями, тепер ви можете зіткнутися з іншою проблемою – створення контенту. Відповідальними за створення контенту можуть бути:

ваша робоча група

команда ваших клієнтів

сторонні люди

Хто б не був відповідальним за створення контенту, він повинен чітко розуміти його призначення і аудиторію, для якої контент пишеться.

Навіть якщо у людей є все, що потрібно для написання контенту, це не означає, що не буде затримок: може знадобитися додаткове увагу іншим проектам, можуть змінитися пріоритети. На щастя, чітко заданий робочий процес пом’якшить стрес від такого роду проблем.

4 проблеми техніки веб-дизайну Content-First

Якщо ви виявили вузьке місце в процесі створення контенту, і ви просто не отримуєте, можна підтримувати роботу сайту, використовуючи інший контент.

Не забувайте, що техніка content-first не передбачає, що весь контент потрібно написати від руки ще до початку робіт над дизайном або початком розробки. Контент повинен вставлятися поступово на кожному етапі проекту і продумуватися всією командою. Немає нічого страшного в тому, що на початковому етапі у вас створений не весь контент.

Щоб проекти не опинилися в підвішеному стані, поки ви чекаєте контент, можна використовувати прото-контент. Лім говорить в керівництві: «Для проектування та валідації неідеального прототипу нам не потрібен ідеальний контент, однак потрібно щось краще простого набору слів.»

Краще не скажеш. Як прото-контенту може виступати:

контент сайту

контент конкурентів

одноразовий написаний контент

Чернетки

Замовлений зразок

Будь-який з перерахованих вище пунктів буде набагато краще, ніж «lorem ipsum», так як там буде хоч якийсь контекст. Поки контент доводитися до розуму, можна продовжувати працювати з дизайнерами та розробниками та знаходити більш розумні рішення.

Перехід до практики

Навіть описані в статті рішення для чотирьох проблем неможливо реалізувати за одну ніч. Перехід на content-first вимагає організаційної залученості, перегляду процесів, культурних змін і багато терпіння.

Підтримайте своє рішення перейти на новий процес роботи отриманими даними, це допоможе залучити інших членів команди. Уміння задавати правильні питання в потрібний час і залучення всієї команди проекту в процес розробки гарантують центральне місце контенту в процесі дизайну користувальницького досвіду.