Гроші вперед: головні ігри першої половини вересня 2021 року

98

Зміст

Вступ

Вересень настільки насичений релізами, що розповідь про них довелося розділити на два випуски (один – зараз, другий – в середині місяця). З першого ви дізнаєтеся про незвичайну гру від творців dishonored, чергову спробу зробити «вітчизняну fallout» і нові пригоди хіпстерів з надздібностями.

Але і це далеко не все. Подробиці – в нашій традиційній рубриці.

Pathfinder: wrath of the righteous

Pathfinder: kingmaker – одна з найбільш суперечливих rpg останніх років. Російській студії owlcat games вдалося зробити дуже масштабну, амбітну гру на основі відомої настолкі – з розлогою рольовою системою, нашаруванням різних механік і високою складністю. Але все це довгий час тонуло в океані багів і недоробок, ламали завдання і баланс, причому черговий патч запросто міг виправити одне і зіпсувати інше.

До другої частини московська команда пообіцяла підійти більш акуратно – але, судячи з бета-тесту, розраховувати на це не доводиться. Зате основні козирі повинні бути на місці. Ми вирушаємо в новий регіон голаріона-пустку під назвою світова виразка, де полчища демонів, що вилазять з розлому між світами, терзають сусідні країни. Герой, який представляє одну з 12 рас і зробив вибір між 25 класами, очолює хрестовий похід в саме серце темряви, але стикається не тільки з пекельними створіннями, але і з безліччю інтриг навколо нещасливого місця, а значить – купою цікавих дилем.

Геймплейно wrath of the righteous від kingmaker буде відрізнятися хіба що деталями. Так, зі старту в проекті будуть дві бойові системи – в реальному часі і покрокова, яка в оригіналі з’явилася спочатку завдяки фанатам, а потім вже й офіційно. Змінився і дизайн локацій-вони стали багатоярусними, чому партіям з погано розвиненим атлетизмом буде складніше пробиратися до мети. Є і більш неприємна добавка-псування, яку необережні подорожні ризикують підхопити, ночуючи в небезпечних районах.

Найцікавіша добавка – так звані міфічні шляхи. В результаті різних виборів і виконання спеціальних квестів, герой отримає шанс стати лічом, демоном, ангелом або ще яким-небудь незвичайним істотою (всього їх дев’ять). Це вплине і на способи вирішення проблем, і на комплектацію партії (лічу ніщо не заважає замінити нежиттю всіх товаришів), і на вибір умінь. Так що як мінімум з варіативністю все повинно бути непогано – хоча перепроходити проект, і без того розрахований майже на сотню годин, візьметься аж ніяк не кожен. Втім, чи вдасться не застрягти десь через баг вже на першому колі-це ще бабуся надвоє сказала.

Encased

Парад російських rpg продовжує encased – проект з давно освоєної категорії «а давайте зробимо вітчизняну fallout». Він зібрав потрібну суму на kickstarter, як і pathfinder: wrath of the righteous, і висів у «ранньому доступі» з 2019 року, збираючи в основному позитивні огляди. Нарешті подорож в купол знаходить фінальні риси-так що в дорогу!

Правда, у відкопаної посеред пустелі таємничої конструкції є одне неприємне властивість: увійти можна, вийти не можна. Втім, квиток в один кінець із задоволенням беруть всі бажаючі-все-таки секрети стародавньої високотехнологічної цивілізації занадто привабливі. Тому всередині купола кипить життя: там є цілі поселення, є п’ять угруповань, захоплених переділом «пирога», є мутовані під впливом радіації тварини. І нашій експедиції потрібно не тільки вирішити свої дослідницькі завдання, а ще й розібратися з наслідками якоїсь катастрофи.

Encased здебільшого спирається на традиційні цінності: ізометрія, постапокаліптичні пейзажі, система репутації, варіативні діалоги з перевіркою характеристик, прокачування з «перками». Без покрокових битв теж нікуди-правда, дивлячись на те, як персонаж промахується по гігантському таргану з метра, недобрим словом згадуєш швидше xcom. Але і свого вистачає: наприклад, героя необхідно годувати, поїти і укладати спати, а від постійних навантажень (майже кожен чих підвищує втому) він може померти – так що обережніше зі зломом скринь!

Під куполом проблеми вирішуються не тільки добрим словом або добрим словом і пістолетом – особливо обдаровані володіють також псіонічними здібностями. Це дуже корисно, враховуючи, що очевидці рапортують про серйозний дефіцит патронів в дорелізной версії гри. Також є скарги на баланс і технічні проблеми – але тут нічого іншого чекати не варто було. Чи переб’ють опрацювання світу, атмосфера і сюжет звичні болячки жанру – дізнаємося вже скоро.

Tales of arise

Серія японських рольових ігор tales of за 26 років розрослася до вражаючих масштабів. Вже в основній лінійці налічується 16 проектів, останній з яких вийшов в 2017-му – tales of berseria. Але ж є ще випуски для мобільних пристроїв та інші відгалуження. Сімнадцятою грою в головній “обоймі” стане tales of arise, спочатку запланована на 2020 рік, проте через пандемію з’їхала на осінь 2021-го.

Найяскравіша зміна в порівнянні з попередніми частинами стосується графіки. Картинку давно критикували: та ж «берсерія» примудрилася відвідати не тільки ps4/pc, але і ps3, і це було дуже добре помітно навіть без особливого вдивляння в екран. Тепер же розробники замість власного движка використовують unreal engine 4, і tales of arise виглядає стильно і так-бідно сучасно. З новими технологіями вдалося заодно послабити обмеження на картах – невидимих стін буде куди менше, а умовні «коридори» стануть ширшими.

У центрі сюжету-втратив пам’ять раб алфен в залізній масці, яку не можна зняти. Хлопець в трудовому таборі видобуває ресурси для високорозвиненої цивілізації з іншого світу і особливо не думає про втечу, оскільки добром це ще ніколи не закінчувалося. На щастя для нього, буквально з неба падає дівчина шион, представниця раси тих самих гнобителів. Разом вони збігають з рудників і вступають у боротьбу за свободу, рівність і братерство.

Їх кампанія складається з виконання безлічі квестів і незліченних битв з монстрами і солдатами загарбників. Бойова система видовищна, арсенал прийомів великий – від звичайних атак і відкриваються в міру прокачування спецударів до заклинань і ефектних «ультимативних» здібностей. Алфен навіть вміє діставати з грудей своєї супутниці крутий полум’яний меч! правда, від помацали превью-версію вже відома серйозна проблема з надто “товстими” босами, яких треба пиляти добрих півгодини. Хоча якщо цей недолік виявиться найстрашнішим, то в цілому картина виглядає оптимістично.

Серія life is strange почалася блискуче, з ходу завоювавши серця всіх хіпстерів світу, але поступово забуксувала. Приквел before the storm був непоганий і радував дуже теплою атмосферою, але вбивав зім’ятим сценарієм. Life is strange 2 ж занадто сильно намагалася бути несхожою на попередниць і набила власні шишки. Тому true colors сприймаєш вже з побоюванням – що знову вчудять?

Але відразу ж радує те, що ми знову «осядемо» в одному місті – хейвен-спрінгс. Дівчина алекс приїжджає побачити брата, якого сто років не бачила, але незабаром він гине при підозрілих обставинах. Поки всі думають, що виною всьому нещасний випадок, сестра бере розслідування в свої руки. Спілкуючись з жителями поселення, досліджуючи локації, більш просторі і доступні, ніж в минулих випусках, заводячи відносини (хочете – можна і одностатеві), вона докопається до малоприємних таємниць. Треба думати, тут true colors буде нагадувати торішню twin mirror за авторством спорідненої dontnod entertainment.

Як завжди, у алекс виявляється особливе вміння-цього разу це гіперболізована емпатія. Героїня вміє вловлювати думки і емоції оточуючих і навіть висмоктувати деякі почуття – наприклад, гасити чийсь гнів. Без точного розуміння, що відчуває співрозмовник, може бути важко зробити вірний вибір, однак і зловживати здатністю, мабуть, не варто – стверджують, що це має серйозні неприємні наслідки для сюжету.

Реклама

Графіка ніколи не була сильною стороною life is strange, але тут є цікаві зрушення. У гонитві за кінематографічністю розробники організували повноцінний захоплення рухів і міміки акторів, так що як мінімум діалоги не повинні відлякувати «дерев’яної» лицьової анімацією. Але головних звершень ми чекаємо все ж в області сюжету. Deck nine games не зуміла нормально розгорнути історію в трьох епізодах before the storm-раптом зараз, в п’яти серіях, буде краще? ясно стане вже 10 вересня – їх викладуть відразу в повному обсязі.

Deathloop

Проекти, в якості фундаменту використовують концепцію з «дня бабака», останнім часом посипалися як з рогу достатку. Зовсім недавно ми з’ясовували, хто збирається підставити ціле давньоримське місто (theForgotten city) і як відбитися від лжеполицейского, що говорить голосом віллема дефо (12 minutes). Тепер прийшла черга хлопця на ім’я кольт зіпсувати безсовісним вченим експеримент по досягненню безсмертя.

Бідолаха виявляє себе на незнайомому острові в оточенні недружньої публіки. Він не пам’ятає, як тут опинився і що взагалі відбувається, але на гіркому досвіді дізнається, що з кожною смертю повертається в початок дня. Щоб вирватися з тимчасової петлі, необхідно прикінчити вісьмох «візіонерів», причому зробити це за добу, інакше цикл перезапуститься. Захищає ватажків армія охоронців, а також настирлива джуліана – кілерша, спеціально вистежує кольта. Управляти їй може як ші, так і жива людина, що додає перчинки того, що відбувається.

У deathloop всього чотири локації, зате великих і мінливих в залежності від часу доби. Годинник цокає лише при переході з однієї зони в іншу, так що досліджувати їх дозволяють вдосталь. За рахунок цього гра схожа на hitman: ми аналізуємо дозвілля цілей, їх переміщення (в тому числі між районами острова) і будуємо план ліквідації, яка може бути як потайною, так і галасливою – з пальбою і вибухами. Благо зброї і надздібностей хоч відбавляй, а частина навичок взята з dishonored – наприклад, телепортація або зв’язування доль різних супротивників (тоді після смерті одного ворога гинуть всі «підчеплені» до нього).

Взагалі, розробники не приховують, що від їх головного хіта новому проекту багато чого дісталося у спадок, і нібито перетягують деякі елементи саме потім, щоб користувачі бачили хоч щось знайоме в дезорієнтуючому світі. Заковика в іншому: обидві dishonored займали близько 20 годин, прогнозована тривалість deathloop приблизно така ж. Чи вистачить у її концепції свіжості на такий тривалий відрізок? ризики великі, а ось нагорода…

Реклама

На здачу

  • anvil – кооперативний рогалик про знищувачів монстрів, що досліджують незвідані галактики на предмет цінних артефактів (1 вересня 2021 року; pc).

  • lake – якщо влітку ви хотіли підробити листоношею в тихому містечку, але не встигли, то програмістка мередіт під вашим чуйним керівництвом готова розносити посилки і базікати з жителями про погоду (1 вересня 2021 року; pc, xbox one/series).

  • rico: london – стилізований під комікс кооперативний шутер про двох поліцейських, що зачищають повний гангстерів хмарочос (2 вересня 2021 року; pc, playstation 4/5, xbox one/series, switch).

  • wrc 10: fia world rally championship – бажаючі взяти участь в історичних ралійних заїздах або перевірити, чи дійсно автори повністю переробили режим кар’єри, повинні вже заводити мотор (2 вересня 2021 року; pc, playstation 4/5, xbox one/series).

реклама

  • big rumble boxing: creed champions 8 –&>- найкращий шанс допомогти івану драго ще раз побити роккі бальбоа-ну або звести його ще з двома десятками боксерів з легендарної кіносерії (3 вересня 2021 року; pc, playstation 4, xbox one, switch).

  • arboria – рогалик про воїна, що використовує биомутации і симбіотичну зброю для захисту великого древа від навали монстрів (9 вересня 2021 року; pc).

  • the artful escape – аркада про підлітка-гітариста, що вигадує свій сценічний образ в ніч перед дебютним концертом (9 вересня 2021 року; pc, xbox one/series).

Реклама

  • hindsight 20/20: wrath of the raakshasa – вихідці з bioware і sucker punch зробили екшен-rpg про однорукого рятівника відразу двох королівств і наситили її моральними дилемами (9 вересня 2021 року; pc, playstation 4/5, xbox one/series, switch).

  • lost in random – розшукує сестру дівчинка подорожує по королівству випадковості з напарником-кубиком і перемагає монстрів в битвах, змішують екшен з картковою грою (10 вересня 2021 року; pc, playstation 4/5, xbox one/series, switch).

  • nba 2k22 – баскетбол нового покоління пролітає повз комп’ютерів – на них випустять версію для ps4 і xbox one (10 вересня 2021 року; pc, playstation 4/5, xbox one/series, switch).