Кілька доменів на один сайт

24

Від автора: доменних імен стає все більше. Сьогодні все частіше спостерігається ситуація, коли використовується кілька доменів на один сайт, але для чого це взагалі потрібно? Давайте розберемося.

Навіщо для одного сайту кілька доменів?

І правда, навіщо, якщо і одного цілком вистачає? Насправді може бути дуже багато причин, щоб використовувати багато доменів. Для великих компаній, наприклад, це можливість захистити свою унікальну адресу в мережі.

Приміром, назва компанії – СтройДом (це я тільки що придумав). Відповідно, компанія реєструє кілька доменних імен, щоб як можна більше адрес в мережі вело на її сайт: stroidom.ru, stroydom.ru, стройдом.рф, stroydom.ua, stroydom.com.

Звичайно, в такому випадку з’являються додаткові витрати на продовження цих доменів, але для середнього і великого бізнесу вони незначні. Зате ви можете казати клієнтам, що з будь-якого з цих адрес вони не зайшли, все одно потраплять на сайт компанії.

Отже, перша причина – свого роду страховка, щоб ніхто інший не зареєстрував ці доменні імена. Звичайно, тут теж важливо не впасти в крайність і не реєструвати 10-15 варіантів. Толку все одно особливого не буде, тільки грошей буде витрачено більше. Якщо хтось захоче схожий домен, він все одно його отримає. Наприклад: stroyhouse.ru, stroydom1.ru.

Комбінацій мільярди і ви все одно не займете все.

Друга причина – реєстрація доменних зонах різних країн для кращого просування. Це актуально для компаній, які ведуть діяльність у декількох країнах. Я думаю, очевидно, що користувач в Україні отримує пошукову видачу трохи не таку, як користувач в Росії. На це впливає доменна зона.

Припустимо, компанії потрібно одночасно просуватися для користувачів в декількох країнах. Тоді один домен стає основним, а інші – його дзеркалами.

Для трасту та збільшення показників

Відомо, що якщо склеїти два домену разом, то їх сила буде більше, але тільки в тому випадку, якщо вже є якісь показники. Наприклад, ви купили для нового проекту домен і почали його розвивати (сайт). Ваш домен молодий і повинно пройти як мінімум півроку, щоб він отримав більш менш пристойні показники. Поки це не сталося не думайте про високих позиціях за конкурентними запитами.

Але раптом вам попадається вільний звільнений домен, близький по назві до вашої тематики і з певними показниками. Припустимо, у нього є ТІЦ 50, а у вашого домену немає, так як сайт молодий і не встиг особливо обзавестися зворотними посиланнями на себе.

Значить, купуєте звільнений домен і робите його дзеркалом основного. Через якийсь час (кілька тижнів чи місяців) ваш основний домен отримає показники другого, так як для пошукових систем це практично одні і ті ж домени.

«Начебто круто, так а що тут не так?» – запитаєте ви. Та все так, тільки куплений з ТИЦом і трастом домен може мати неякісні зворотні посилання, і тоді від його приєднання особливого толку не буде. Та й за тематикою посилання можуть не підійти.

Наприклад, у вас домен auto.ru. Звичайно, якщо ви власник такого крутого імені, то ніякі дзеркала вам не потрібні (жартую, може і потрібні), але все ж, ви вирішили придбати automobile.ru – звільнений домен з якимось трастом. Я розумію, що ці домени давно зайняті і чи звільняться, це я наводжу для прикладу просто. Отже, ви придбали нове ім’я і зробили його дзеркалом першого. Але може вийти так, що раніше automobile.ru був не зовсім вашої тематики.

Наприклад, там були огляди комп’ютерних ігор про автомобілі, а ви збираєтеся робити сайт про їх ремонт. Виходить, що там посилальна маса нарощувалася нехай навіть тематичними посиланнями, але тоді вони не підходять вам по вашій тематиці. Або ще гірше, у купленого домену може бути погана історія. Загалом, підводних каменів тут вистачає.

Переходимо до справи – як зробити дзеркало або склеїти домени

Щось я заговорився, так? Прошу пробачити і сподіваюся, що все це все одно буде вам корисно знати. А тепер переходимо до реальної практики – як клеїти домени.

Тут є кілька кроків, які треба зробити, але найголовніший – це додавання певних рядків у файлі .htaccess. Цей файл повинен знаходитися в кореневій папці сайту. Швидше за все, він у вас є, а якщо ні, то потрібно створити.

Прошу звернути особливу увагу, що якщо ви хочете приклеїти site2.ru до site.ru, тобто зробити site2.ru дзеркалом site.ru (основного), то всі подальші кроки ви повинні робити саме з site2.ru. Тобто саме в корені цього сайту потрібно у файлі .htaccess прописати потрібний код. А саме такий:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^site\.com
RewriteRule ^(.*)$ http://site.ru/$1 [R=301,L]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.site\.com
RewriteRule ^(.*)$ http://site.ru/$1 [R=301,L]

В цьому шматку коду вам потрібно лише змінити site.com і site.ru на ваші доменні імена. У цьому прикладі site.ru – основний, а .com – другорядне. Суть коду в тому, щоб зробити редирект. Таким чином, якщо ви наберете в адресному рядку другорядне адресу, вас перекине на основний. Додатково для другорядного домену можна прописати у файлі robots.txt такі команди:

User-agent: Yandex
Host: основний адресу сайту (http://)
User-agent: Googlebot
Host: те ж саме;

Тобто явно вказати для пошукових машин основне дзеркало. Загалом-то, на цьому процес склеювання можна вважати завершеним. Тільки не треба думати, що це станеться за 1 день. Ви на ці маніпуляції витратите 10 хвилин, але пошукові системи порахують домени склеєними лише через якийсь час. Зазвичай пару тижнів.

Як перевірити склейку доменів?

Виразно вам корисно буде мати під рукою якийсь сервіс, яким можна буде перевірити успішне додавання нового дзеркала. В якості прикладу пропоную використовувати pr-cy.ru/analysis. У випадку, якщо домен не склеєний ні з яким іншим, ви побачите це:

Кілька доменів на один сайт

А якщо склеєний, то це:

Кілька доменів на один сайт

Зворотна ситуація – як на один домен прив’язати кілька сайтів?

Цікаво мислимо, так?) Спочатку купу доменів для одного сайту робили, а тепер що, багато сайтів спробуємо запхати під один домен? В цілому, я можу поділитися з вами, як це можна зробити.

Перший варіант – створення піддоменів. Піддоменів можна створити дуже багато. Які варіанти їх застосування? Наприклад, у вас є основний ресурс, який знаходиться за адресою site.ru. Вирішили ви прикрутити до нього інтернет-магазин і форум. Розширити, так сказати сайт. Ах так, ще й блог можна. І ось що виходить:

shop.site.ru;
forum.site.ru;
blog.site.ru;

Виходить, що домен один і витрати на його утримання мінімальні (піддомени безкоштовно), але в той же час ми практично тримаємо на ньому багато підрозділів нашого великого сайту. Плюси очевидні, але є й мінуси. Мінус в тому, що кожен такий розділ сайту буде самостійним і його доведеться розвивати окремо.

Наприклад, у вашого ресурсу ТІЦ 300 і вже пристойний траст, але якщо ви створите форум за адресою: forum.адреса-вашого ресурсу.ру

То для пошукових машин це буде новий «голий сайт». Показники трастовості і цитування, які є у основного домену, не передадуться піддомену. Ось такі пироги.

Для створення піддоменів в ISPmanager на сторінці налаштувань сайту активуйте автоподдоменів.

Кілька доменів на один сайт

Я рекомендую поміщати їх в окремій директорії. Тепер перейдіть в каталог www, де зберігаються всі ваші ресурси, і створіть там нову папку з назвою: poddomen.site.ru (замініть на свої імена).

Другий варіант – створення папок під розділи сайту в кореневій директорії. Знову ж, нехай у нас буде така ж умовна ситуація, як і в минулому випадку. Потрібно додати форум, магазин і блог. У такому випадку потрібно створити в кореневій папці 3 каталогу з відповідними іменами і в них вже встановити новий розділ. Адреси в такому випадку будуть наступними:

site.ru/shop
site.ru/forum
site.ru/blog

У такому разі розділи отримають показники основного сайту, тому що вони, по суті, до нього відносяться безпосередньо. Відмінно, але і тут є багато підводних каменів. Очевидно, що для встановлення форуму або магазину вам потрібно движок або скрипт відмінний від того, що стоїть на основному ресурсі. В будь-яку папку ви можете поставити новий движок, але є одне але.

Такі розділи не тільки отримують траст і показники сайту, але і МОЖУТЬ ВПЛИВАТИ на них. Тобто якщо ви встановили форум, щось там неправильно налаштували в движку, з’явилося багато дубльованого контенту або щось інше, що негативно впливає на позиції в пошуковій видачі. ПОСТРАЖДАЄ ВЕСЬ ПРОЕКТ! Тому будьте гранично обережні в такому випадку.

На піддомені ж якщо у вас будуть відверті технічні ляпи і помилки, для основного ресурсу це не завдасть шкоди. Так, сам підрозділ може відправитися в аут пошуковими системами, але основний проект не постраждає.

Загалом, ось такі є способи. А ви вже дивіться самі, який використовувати і чи потрібно це взагалі. Не потрібно на одному домені розміщувати кілька повноцінних ресурсів. Якщо ж це підрозділи одного спільного проекту, то будь ласка.