Максимум болю: огляд crysis remastered

34

В ігровій індустрії щороку з’являється безліч ігор. Велика ихчасть проходить повз новинних стрічок, деякі притягують до себенаше увагу, а інші просто неможливо обійти стороною. Вони завжди слухаються, а їх назви добре відомі навіть тим, хто в них не грав. Багатим на подібні релізи і гучні імена виявився і 2007рік, який подарував нам безліч першокласних шутерів, серед яких:bioshock, call of duty 4: modern warfare, half-life 2: episode two,halo 3, s. T. A. L. K. E. R.: тінь чорнобиля і team fortress 2. У тому ж році вийшов і crysis, який привернув до себе увагу суспільностіінтерактивністю, передовою графікою і питанням, а чи потягне мойкомп’ютер цю гру. Але чи так він був хороший насправді і як егомеханіки відчуваються зараз, через п’ятнадцять років після своегооригінального релізу? відповідь на це питання судилося дати crysis remastered trilogy , частиною якого стала і нова сюжетна кампанія crysis remastered.

Особисто для мене завжди було важко писати огляди старих ігор. Прічінетому кілька, але головною є актуальність оглядаються ігор.дива, як правило, не відбувається і те, що вражало нашевоображеніе 10/15/20 років тому не може створити того ж зараз.з цієї причини я почну з застереження, що хоч даний огляд істроітся на основі оригінальної гри, але загальний вердикт і оценкабудут дані саме версії з перевидання remastered trilogy, безобліку тих заслуг і високих оцінок, які гра отримала в моментсвоего виходу. Також необхідно відзначити той факт, що разработкоойданного ремастера займалася не головна студія crytek, недавноанонсіровавшая четверту частину серії , а відома saberinteractive , що встигла відзначитися своєю роботою над многіміпроектамі, серед яких will rock, timeshift, world war z:aftermath і halo: the master chief collection.

Історія crysis починається в 2020 році, коли на острові навколопобережжя китаю були зафіксовані дивні температурні аномалії,що привернули до себе увагу урядових органів сша і кндр. На дослідження об’єкта була відправлена група археологів, яка після виявлення на місці розкопок стародавнього артефакту пересталавиходити на зв’язок. Їх сигнал лиха, а також зросла активністьвоєнного відомства північної кореї послужили каталізатором, який змусив уряд сша відправити на розвідку спецзагін«хижак», що складається з п’яти добірних бійців в нанокостюмах. Серед них виявився і наш головний герой джейк данн, який має кодовий «номад» (кочівник).

Як і в багатьох лінійних в плані сценарію творів, сюжет тут чітко поділений на кілька умовних «актів», що надають огромноевліяніе на настрій і геймплейну складову гри. Перша еечасть, дебют і експозиція — умовно лінійний хоррор, покликаний викликати у гравця легке почуття саспенса, невизначеності ібеспокойства. У ній герої, ще не розуміють, що відбувається наострові, піддаються нападу невідомих істот, ховають полеглих побратимів, з’ясовують подробиці і сваряться на їх тлі один з одним. Друга-класична пісочниця, поняття якої на моментвиходу гри було ще не так поширене. Настрій цих уровнейпрямо протилежно попереднім: темні локації змінюються яркимпейзажем острова, а завдання загону перемикаються з собственноговиживания на порятунок цивільних і знищення військової загрози состорони армії кндр. Третім актом,своєрідним ендшпілем, стають повністю лінійна кульмінація і розв’язка, в якій нашгерой, вже розібрався в ситуації, грає головну роль. Саме тут загострення пристрастей доходить до свого апогею, піднімаючи серйозністьпроісходящего від банального військового конфлікту за енергетичні ресурси до масштабів світової загрози.

Якщо ж тимчасово відірватися від глобальності місцевої історії і попуститися виключно до глибин її наративу, то виявляється, що в crysis з цим все погано. Вона просто не заманює. Герої нерозвинаються і не ростуть над собою,а непоказний і порожній сюжет з різними завданнями не витримує ніякий тиск з боку, будучи всього лише «зав’язкою», що залишає все саме «солодке» іцікаве для своїх сиквелів. Проблема в тому, що при общейпродолжітельності гри в вісім-десять годин вона має не так багатоключевих і значущих для сюжету «точок інтересу», велика частина ізяких припадає на кінець гри. Через це створюється відчуття,що майже весь пройдений гравцем шлях не має ніякого сенсу, а створений він був виключно заради показу візуальних принад світу.

Але настала пора поговорити і про вже згадану пісочниці, основи якої були закладені в попередньому проекті crytek-far cry.місцеві локації являють собою невеликі (за сьогоднішніми мірками) відкриті простори із заздалегідь визначеною метою,дістатися до якої можна різними способами. Прорватися наджіпе через головні ворота, розворотивши при цьому пару будівель? обійтибазу ззаду і влаштувати там різанину, використовуючи»стелс”? або жезабратися на найближчий пагорб і» пограти ” в тир за допомогою снайперської гвинтівки? рішення будь-якого із завдань, будь то знищення противника або проникнення в дослідницький центр, невизначено заздалегідь, а залежить виключно від бажання гравця. Внешніх реаліях це звучить банально, але необхідно розуміти, що в2007 році подібного роду умови були рідкістю,а реіграбельность, яку могла дати crysis гравцеві, і зовсім здавалася небувалою.

На інтерактивність того, що відбувається вплинув і особливий нанокостюм, що працював в чотирьох режимах, між якими доводилося постійно балансувати. У» захисті ” костюм концентрував вироблену енергію у вигляді щита, даючи можливість витримати великі пошкодження, як, наприклад, вибух гранати або постріл ізснайперської гвинтівки. У режимі “швидкості” у людини, одягненого внанокостюм, прискорювалася робота синапсів, внаслідок чого підвищувалася швидкість пересування і перезарядки зброї. “сила «активироваласкритие в костюмі сервопідсилювачі, безпосередньо впливають на силу ударіві висоту стрибків, а» маскування” робила костюм майже невидимим,дозволяючи швидко піти від переслідування або непоміченим пробратися в охоронювану зону.

У новому перевиданні весь цей функціонал виявився повністю перероблений і став нагадувати аналог з другої частини франшизи. Сутьв тому, що в оригінальній crysis 2007 року було радіальне меню, за допомогою якого гравець і варіював здібності костюма. Вперевидании ж броня завжди знаходиться в режимі «сили», а активаціядругих навичок закріплена за спеціально відведеними на етокнопкамі. Але, на жаль, зміни торкнулися не тільки цього. Всережими костюма стали більш універсальними, втративши при цьому частинусвоего шарму і пасивних навичок. Наприклад,» швидкість «більше не впливає на» стрейф «і швидкість підняття зброї, а» сила ” тепер неімеет противаги (про що я розповім трохи пізніше) у вигляді обмеженої енергії, що витрачається на стрілянину.

Не кращим чином виглядає і найпростіша механіка стрільби. Посудитесами. На вибір гравцеві дається п’ять основних видів зброї, майже не відрізняються один від одного, дві гвинтівки для ведення стрільби надальних відстанях та гранатомет для боротьби з бронетехнікою.кожен з цих стовбурів можна піддати легкої кастомізації,головним достоїнством якої є зміна прицілу і установкаглушітеля. Довершує цей короткий список вже згадане різноманіття сюжетних місій, повна відсутність зрежисованих розробниками сцен і огидний штучний інтелект,позбавлений почуття самозбереження і координації один з одним.

Далі — більше. Трохи вище я не просто так відзначив зміну режиму костюма на» силу”, адже серед пасивних бонусів присутній зменшена віддача від стрільби. Саме ця зміна стала “останньою краплею» у “вбивстві” оновленої бойової системи. Зброя, і так не відрізняється різноманітністю, став абсолютно однаковим і перестало надавати хоч якийсь вплив на геймплей. Не важливо, з якого ствола ви тепер стріляєте— суть зводиться до простого натискання кнопки без будь-якої різниці в якості, наслідки і вплив на навколишній світ або гравця.

криза нестрашна

Отримання платинового призу в crysis remastered не викликає майже ніяких труднощів. Гру необхідно просто пройти на максимальномуровне складності “спецназ”, виконавши по шляху всі додаткові місії і кілька бойових трофеїв. Особливо мучитися з ними не потрібно,більшість випадає по ходу проходження, а добити залишилися завжди можна за допомогою перезапуску місії на легкому уровнесложности. Особливу увагу під час проходження слід звернути на знищення п’яти вертольотів за допомогою гранатомета, вбивство чотирьох супротивників за допомогою захоплення іЩе десяти, використовуючи важкі предмети.

Втім, не буду брехати — плачевне виконання crysis як шутера буде очевидним далеко не відразу. Дякувати за це стоітінтерактивність і графічний движок студії, що приховує за своєю яскравою обгорткою багато проблем гри. Cryengine 2, на якому була розроблена оригінальна гра,графічно перевершував всіх своіхконкурентов і володів своїм власним фізичним движком, що забезпечує велику реалістичність того, що відбувається. Руйнуються споруди, що складаються від вибуху, ламаються під кулеметним вогнемдерев’я, океан, після якого всі водні простори з інших ігор здавалися невмілими виробами. Заради цієї краси сюди і хотелосьвозвращаться, тільки от заковика в тому, що на релізі іграявлялась свого роду бенчмарком, запустити який на максимальнихнастройках, а відповідно, і оцінити по заслугах, міг далеко некаждый володар pc.

Ці головні особливості зберіг і ремастер, який в процесеадаптаціі переїхав на cryengine 5.6. Новий движок облагородив гру, зробивши її ще красивіше. Яскраві фарби, тіні і оновлене освітлення додадуть очей, чого, на жаль,не скажеш про море глюків, що з’явилися в процесі перенесення. Розбиті текстури та графічні ефекти різного ступеня та розміру. Провалюються протягповерхность об’єкти і убитий штучний інтелект супротивників,що відмовляються виконувати спеціально прописані для нього скрипти.нові баги торкнулися навіть музики, адже нормально вона грає лише в меню. У всій іншій грі виникають випадки повноговідключення музичного супроводу, нашаровування треків один на одного, а також перепадів гучності,що призводять до «вою сирен», позбутися від яких неможливо навіть при виході в главноеменю.

Іншою проблемою є дуже часті зависання і вильоти.останньою “краплею” мого терпіння стали баги у фінальній локації.один з них створював ефект “нескінченного вогню” посередині палуби,заважаючи нормальному пересуванню, а інший призводив до того, що вертоліт просто відмовлявся підлітати до авіаносця. Нездужав ні перезапуск контрольної точки, ні місії цілком. Незнаю, що саме розблокувало його подальший шлях, але в тотмомент, коли я вже хотів вимкнути і видалити гру, вертолетвнезапно продовжив свій рух, давши мені можливість закончітьнаконец свої муки.

Наостанок мені хочеться згадати два не найприємніших факту обігре. Перший-огидна російська локалізація, що радує ігрокаполностью вбитим ліпсінком і погано підібраними голосами, коториепостійно змінюють свій тембр. Ще гірше вона виглядає в порівнянні совторой і третьою частиною, де подібні проблеми є, але в кудаменьшем обсязі. Другий-дивне в рамках перевидання всієї серії рішення не додавати до складу колекції самостійне доповнення, події якого розгортаються паралельно з оригінальною грою. Саме в ньому детально розкривають психа, ще одного бійця з команди “хижака”, що знову з’являється в третій серії.

Огляд написаний за цифровою версією гри для playstation 4, придбаної редакцією самостійно. Всі знімки екрану, що використовуються в матеріалі, зроблені безпосередньо автором статті playstation 5 по зворотної сумісності.