Michelin: використання гігантських надувних вітрил в судноплавстві допоможе скоротити вуглецевий слід

19

Нова модель вітрила-крила компанії michelin привертає до себе велику увагу, оскільки відповідно до оновленого регулювання судноплавна галузь змушена скорочувати викиди вуглекислого газу. Проект мішлен зі створення таких вітрил є частиною нової стратегії компанії в галузі сталого розвитку та інновацій. Вони представили вітрила разом з новою гоночної шиною, на 46% складається з екологічно чистих матеріалів, і безповітряної “зеленої” шиною з захищеною від проколів.

Морський транспорт вважається основою світової торгівлі та глобальної економіки. У цьому секторі зайняті мільярди людей по всьому світу і підтримується спосіб життя, яким ми його знаємо сьогодні. Паливо, сировина, продукти харчування, технології, ліки – немає жодного сектора, який би не був порушений морським транспортом. Однак дана галузь піддається критиці через свій внесок у зміну клімату, і нові закони ставлять перед нею жорсткі завдання по швидкому скороченню викидів вуглекислого газу.

поки michelin випробувала тільки мініатюрну версію своєї розробки на 40-футовій яхті (на фото), але сподівається почати повномасштабне виробництво в 2022 році. Компанія стверджує, що вітрила, що працюють в тандемі з двигуном судна, можуть знизити витрату палива на 20%.

Wing sail mobility wisamo-це група з 30 експертів, що працюють під керівництвом компанії michelin в європі над пошуком рішень для даної галузі. Ідея michelin полягає в тому, щоб не створювати заново весь світовий флот, що складається з сотень тисяч суден, а модернізувати їх за допомогою нових гібридних технологій. Wisamo стверджує, що їх автоматизована, телескопічна, надувна система крил-вітрил може бути встановлена як на торгові судна, так і на прогулянкові. Вони працюють з однією метою – “знизити рівень викидів вуглецю в навколишнє середовище на глобальних морських перевезеннях, на великих судах, які перевозять 90% світових вантажів”, – говорить бенуа байсле дайлес, керівник проекту компанії по мобільності крилатих вітрил (wisamo).

Крила, а не вітрила

Завдяки своїм розмірам, матеріалам і автоматизації, сучасні вітрила здатні використовувати більше вітру, ніж ті, що були в минулому. Фактично, вони більше схожі на крило літака, ніж на звичайний матерчатий вітрило – вони розроблені для створення підйомної сили, спрямованої перпендикулярно напрямку вітру, з мінімальним аеродинамічним опором.

“це не вітрила, це крила”, – говорить дайлес. Він також повідомив, що той факт, що вони можуть бути встановлені на існуючих торгових суднах, робить технологію привабливою для ринку масового судноплавства, додаючи, що саме тут можна домогтися найбільшої економії вуглецю, оскільки старі судна, як правило, найсильніше забруднюють навколишнє середовище.

Нова технологія wisamo являє собою просте, але ефективне і екологічно чисте технологічне рішення проблеми вуглецевого сліду морського транспорту. Масивні вітрила площею 3 000 квадратних футів дозволяють скоротити витрату палива до 20%. Автоматизована система повітряного компресора надуває і здуває вітрила, коли судно входить в порт, перетинає міст або стикається з екстремальними погодними умовами. На відміну від звичайних вітрил, вітрило wisamo має форму крила з подвійним краєм, що підвищує продуктивність і зносостійкість, оскільки флоти стикаються з умовами відкритого моря. Парус був розроблений як пристрій “plug-and-play”, який можна легко встановити і експлуатувати.

Однак розробка michelin ще дуже далека від реалізації. Компанія не повідомляє, чи вдалося їй знайти комерційних замовників, і поки що випробувала тільки версію конструкції площею 1 000 квадратних футів, поставивши її на 40-футову яхту на швейцарському озері невшатель. Хоча ці випробування пройшли успішно, говорить дайлес, це далеко від 500-футових балкерів або нафтових танкерів. Він сподівається, що компанія випробує більшу версію-від 3000 до 5000 квадратних футів-на вантажному судні в 2022 році, перш ніж приступити до повномасштабного виробництва.

Значення морського транспорту вкрай велике. На їх частку припадає понад 950 мільйонів тонн co2 у світі, що становить близько 3% від загального обсягу світових парникових викидів. Цей сектор виробляє таку ж кількість вуглекислого газу, як і авіаційна промисловість. Європейські норми вимагають скорочення глобальних викидів на 40% до 2030 року, а судноплавна галузь повинна скоротити викиди на 70% до 2050 року. “судновласники розуміють, що якщо вони нічого не зроблять, то можуть просто зникнути”, – кажуть представники команди winsamo. Ролкери, балкери, танкери для перевезення нафти і газу і контейнеровози, що борознять наші світові океани, незабаром можуть бути оснащені цією новою технологією, що не тільки знизить витрати, але і внесе свій внесок в “зелений” зрушення в морській індустрії.