Огляд lost in random

14

У наш час aaa-видавці із завидною регулярністю випускають на ринок різного роду ігри-сервіси і старанно намагаються монетизувати їх, вичавлюючи гаманці гравців насухо. А ось поодинокі ігри все від тих же видавців, не обмазані з ніг до голови мікротранзакціями-нечастий гість. І з цієї причини, я вважаю, потрібно цінувати ті деякі проекти, які не вписуються в сучасні реалії великих компаній. І коли я вперше рік тому побачив трейлер lost in random, в моїй голові щось клацнуло і я сказав самому собі: “хочу!”. І ось, через рік та гра, яка змогла мене зачепити виявилася у мене в руках, і я, зізнаюся чесно, відчуваю змішані емоції.

У центрі подій гри знаходиться звичайнісінька дівчинка на ім’я івен з самого звичайного містечка не самого звичайного світу. Все своє життя вона жила як звичайнісінька дитина: не слухалася батьків, веселилася з друзями і душі не сподівалася в своїй сестричці, яку звали одд. Але в день свого 12-річчя, за старою доброю традицією, одд кидає кубик, щоб визначити свою подальшу долю. І удача виявляється на стороні дівчинки – вона викидає 6 на гральному кубику, а це означає, що їй належить переїзд в шестьтопію. А в шестьтопіі, на хвилиночку, проживають самі вершки суспільства, і в тому числі сама королева. І начебто івен варто порадіти за сестру, але щось їй підказує, що така доля-не найкращий результат, адже королева трохи є диктатором. І не витримавши розставання з одд, івен як дуже сміливий, але дуже неслухняний дитина відправляється рятувати свою сестру. Але поодинці кого-небудь врятувати буде проблематично, а тому доля зіштовхує нашу героїню з чарівним розумним кубиком на ім’я дайсі. І наша парочка починає свій важкий і повний пригод шлях.

Сюжет lost in random простий, але по-справжньому хороший. Історія нехай кілька банальна, але чіпляє практично відразу, а характер івен просто незрівнянний. Дівчинка явно звикла не лізти за словом в кишеню, а тому відпускає шпильки і вправляється в дотепності протягом всієї гри. Мало того, що героїня нічого і нікого не боїться, дак вона ще й тролить оточуючих. Ось це, я розумію, сильний і незалежний жіночий персонаж. Серйозно, без сарказму це говорю. А оповідач, який коментує всі події, що відбуваються, створює відчуття того, що ти дійсно потрапив в казку. І ні, це не закадровий голос рівня biomutant, який за ступенем марності може позмагатися з дипломом про вищу освіту.

Але сюжет lost in random хоч і непоганий і намагається бути схожим на сюжет казки, він явно не зможе впоратися з цим один. Прямо як івен, хм. А тому на сцену виходить кращий друг наративу і фахівець зі створення потрібної атмосфери – візуальний стиль. І візуал можна описати одним словом і цього буде в принципі достатньо – “тімбертовщина”. Ні, ну серйозно, гра виглядає так, ніби сам маестро бертон керував розробкою. Всі ось ці похмурі локації, гротескні персонажі, загальний сюрреалізм створюють ту саму атмосферу, за яку я і люблю твори тіма. І не в останню чергу саме візуалом свого часу трейлер lost in random буквально продав мені гру. Не буду сперечатися, що подібний стиль явно на любителя, але так вийшло, що я любитель.

І ось рівно на стільки, на скільки я полюбив lost in random за сюжет і візуальний стиль, рівно на стільки я розчарований ігровим процесом. Зараз спробую пояснити.

Фактично гра ділиться на дві складові: дослідження світу і битви з противниками. До першої у мене претензій немає, експлорінг в lost in random приносить велике задоволення, спасибі декораціям. А ось боївка… Бойова система представлена наступним чином: у івен є колода з картками, кожна з яких є будь-якою здатністю і для розіграшу яких потрібна мана. Ману можна отримати стріляючи з рогатки по певних місцях на тілі супротивників і розбиваючи утворилися там кристали мани. На словах звучить добре і все виглядає вельми оригінально, але ось грається це вкрай нудно. У момент початку битви природно у івен нуль мани і кожен бій починається з того, що ти змушений стріляти по кристалах, збирати цю саму ману, використовувати здібності і повторювати весь цей цикл раз за разом. Причому навіть якщо ти накопичиш потрібну кількість мани, це не означає, що ти можеш використовувати потрібну здатність. Необхідна картка може просто не прийти в руку. Або під час кидка на дайсі випаде число, недостатнє для активації здатності. Як говорив один бородатий і вічно сміється розробник з каліфорнії: “рандом-це весело!”(ні)

Боївка мені в цілому здалася якоюсь желеподібною. Противники вкрай повільні і ухилитися від їх ударів особливих труднощів не складає, дак ще й під час кидка кубика час зупиняється і івен може спокійно зайти противнику за спину і гарненько так докласти чим-небудь. На контрасті після tales of arise боротися в lost in random не так весело. Точніше, зовсім не весело. Товсті і повільні моби, яких потрібно тривалий час колупати дратували постійно. Але як же добре, що геймплей не обмежується лише затягнутими боями. Не хочу спойлерити, але в lost in random є варіації настільної гри і навіть подобу текстового квесту, і не всіх супротивників потрібно перемагати грубою силою.

Окремо хочу сказати про те, що у гри немає російської локалізації. Я не з тих людей, хто вважає, що в кожній відеогрі, представленій на нашому ринку обов’язково повинен бути переклад на великий і могутній, але… Але чорт візьми, electronic arts, що за справи?! одна справа, коли російську мову в свої продукти не додають маленькі інді-студії з бюджетом розміром з пачку гречки або розробники з японії, яким в більшості випадком немає справа до російськомовних гайджинов (square enix, привіт!). Але коли видавець, у якого є як мінімум одна гра-сервіс, що приносить йому тонну грошей щомісяця не може виділити кошти на локалізацію, це, м’яко кажучи, дивно.

Я чесно, не знаю, як мені оцінити lost in random. З одного боку я в дикому захваті від тієї атмосфери похмурої казки, з іншого боку ще свіжі спогади про те, з яким невдоволенням я нарізав кола навколо супротивників і розстрілював їх з рогатки і в черговий раз лаяв рандом за те, що мені не випала потрібна картка або дайсі після кидка не дав потрібної кількості ресурсу.

Переваги:

  • красиві декорації в кращих традиціях тіма бертона.
  • цікавий сюжет і герої.
  • оригінальна механіка бойової системи.

Недоліки:

  • загальна затягнутість боїв.

Lost in random, як я вже писав на самому початку-це представник досить рідкісного виду відеоігор в наш час. Класне, цікаве одиночне сюжетна пригода з відмінною подачею сюжету і приголомшливою атмосферою, але не зовсім вдалою боївкою. Якщо ви так само, як і я любите хороші однокористувацькі проекти, плюс не відчуваєте алергію на гротеск, то пропустити lost in random буде не найкращим рішенням. Адже перед вами зразок дійсно хорошою і оригінальної гри, а не бездушний сервіс з бойовим пропуском та іншими активностями. Цікава і красива казка для дітей старше 25, які володіють англійською мовою. І щоб вирішити, яку ж оцінку поставити lost in random, я кину свій 10-гранний кубик. Оп! 7 точок-непоганий результат.