Три масштабні підмережі вийшли з-під немилості Роскомнадзора.
52.192.0.0/11 — Amazon (2 097 152 адрес)
54.160.0.0/12 — Amazon (1 048 576 адрес)
91.121.0.0/16 — OVH SAS (65 536 адрес)
Перемога інтернету
Після цього кількість заблокованих мережевих адрес скоротилося на 3 мільйони. Роскомнагляд офіційно зробив заяву, що в найкоротші терміни зніме блокування інших підмереж, щоб не обмежувати доступ користувачів до «правильним інтернет-ресурсів».
Інтернет – простір святкує перемогу. Через майже два тижні непродумана блокада все-таки відступає. Зарубіжні хмарні сховища зазнали збитки, піддавалися тиску Роскомнадзора, але не стали взаємодіяти з відомством. Telegram пережив складний час, але зберіг своїх користувачів. Саме відомство стало об’єктом різкої критики багатьох офіційних осіб та ЗМІ. Держрегулятор вимушено послабив хватку, і можливо незабаром багато сервіси стануть працювати вже без перешкод.
Роскомнагляд заявляє, що подальші блокування певних IP-адрес, які використовуються сервісом Telegram, продовжаться – відомство буде вносити їх до реєстру по одному. Вже є інформація, що це ніяк не позначиться на роботі самого месенджера. Telegram з самого початку передбачав такі дії від Роскомнадзора, але масштабні блокування стали для всіх неприємною несподіванкою. Що ж, Рунет виграв бій, обмеження знято. Блокування тривала з 16 по 28 квітня 2018 року. Можливо, це увійде в число історичних подій для російського інтернету, яке ще довго будуть згадувати.
Компенсація шкоди
Крім державного відомства, який зіпсував собі репутацію з-за непродуманих дій, постраждалою стороною стало велике число російських компаній і підприємців, у яких два тижні інтернет-ресурси працювали з постійними збоями. Внаслідок блокування вони також зазнали репутаційні і фінансові втрати. Проблеми в роботі спостерігалися в інтернет-магазинів, сервісів послуг, хмарних сховищ, месенджер «Viber» та ін. Однак, є шанс відновити справедливість.
Громадський проект «Роскомсвобода» опублікував форму позовної вимоги для організацій, які зазнали збитків внаслідок дій наглядового відомства. За їх словами, досі триває потік скарг на недоступність окремих веб-ресурсів, якими користуються підприємці, комерційні структури та громадські організації для безпосереднього здійснення своєї професійної діяльності. Тривалі блокування сервісів призвели до багатомільйонних втрат і серйозно загальмували діяльність багатьох організацій.
«Роскомсвобода» закликає компанії, що постраждали від дій Роскомнадзора, в результаті яких вони і їхні клієнти позбулися доступу до веб-ресурсів, встати на захист своїх прав і оскаржити дії відомства у судовому порядку. У разі винесення судового рішення та визнання вини працівників, що прийняли рішення про масштабної блокування мільйонів мережевих адрес, підприємці можуть розраховувати на відшкодування збитків.
Джерело: http://htc-android.com.ua/