SEO в 2016 році

461

Від автора: Більше року минуло з останнього SEO оновлення, і прийшов час поглянути на зміни за останні 12 місяців. У даній статті ми навели кілька порад, які допоможуть вивести оптимізацію на новий рівень. Поговоримо про SEO в 2016 році

Все більше користувачів мобільних пристроїв

Кількість користувачів мобільних версій сайтів продовжує зростати (як і в минулому році), і в цьому немає нічого дивного. Але все ж нам не можна забувати про оптимізацію веб-сайтів під мобільних користувачів. Необхідно розглянути два аспекти:

Тести на адаптивність під мобільні пристрої: використовуйте mobile friendly test від Google для того, щоб проаналізувати свій сайт. В кінці тесту з’явиться список пропозицій по оптимізації сайту під мобільних користувачів.

SEO в 2016 році

Для візуального аналізу скористайтесь сервісом Google Resizer. З його допомогою ви побачите, як ваш сайт веде себе при відкритті на поширених форматах пристроїв.

SEO в 2016 році

Оптимізація швидкості завантаження сторінок: 4G це, звичайно, добре, але не всі мають доступ до високошвидкісного інтернету. Для користувачів мобільних пристроїв оптимізація часу завантаження сторінок життєво важлива. В панелі розробника Google Chrome у вкладці мережу ви можете знизити швидкість мережі і імітувати завантаження сторінок з різними сполуками:

SEO в 2016 році

Deep Linking в мобільних додатках

З ростом числа користувачів мобільних пристроїв Google почали зосереджувати свою увагу на індексації додатків, що призвело до розробки технології app deep linking (глибинне зв’язування в мобільних додатках). З допомогою App deep linking користувачі можуть відкривати мобільні додатки відразу на певних сторінках. Відкриті сторінки індексуються і ранжуються (тільки в мобільному пошуку Google). Що ж це означає для SEO?

Хороші посилання можуть збільшити значимість домену або сторінки. Коли Google індексує додатка, можна спокійно припустити, що посилання у цих додатках теж підраховуються. А отже, процес створення додатків може перетворитися в інструмент створення посилань.

Варто розробляти прості програми, щоб можна було створювати посилання? Можливо ні, але це допоможе збільшити кількість результатів пошуку на одному і тому ж просторі на мобільних пристроях. А велика видимість призводить до зростання відвідуваності.

Зверніть увагу: індексація додатків вимагає невеликих змін в коді. За посиланням ви зможете знайти інструкції по активації індексації на iOS і Android: https://developers.google.com/app-indexing/introduction

Голосовий пошук

Голосовий пошук набирає обертів. Він доступний на смартфонах (Siri, Кортана, Google Now) і навіть на настільних комп’ютерах і ноутбуках.

SEO в 2016 році

Що примітно в такому типі пошуку так це те, що змінюється пошукової запит. В голосовому пошуку ми користуємося нашою мовою, що призводить до удлиненью запитів.

Приміром, в текстовому запиті ми можемо написати щось типу «погода Антверпен». Якщо ж ми користуємося Кортаной, Siri або Google Now, ми повинні сказати «яка погода в Антверпені сьогодні?».

В голосовому пошуку ми часто використовуємо питальні слова, такі як «як», «хто», «де» і «коли». Продавці можуть використовувати цю інформацію, щоб зрозуміти, як покупці взаємодіють з брендом. Виникли у них проблеми при використанні товару? Шукають користувачі інформацію про години роботи? Розуміючи все це, ми можемо створити user-friendly структуру контенту та веб-сайту.

Перемикання на https

Сайт Backlinko проаналізував понад 1 мільйона пошукових результатів, щоб дізнатися, які фактори призводять до підвищення в рейтингу. Було виявлено, що веб-сайти з протоколом https дуже часто розташовані на першій сторінці пошукової видачі Google.

Дана залежність не була несподіванкою. Google вже протягом деякого часу використовує https фактор в ранжируванні сайтів в пошуковій видачі.

Це має стати для вас пріоритетом? Залежить від багато чого. Щоб перейти на протокол https необхідно докласти багато зусиль, а також дуже легко допустити помилку. Більш того, SSL сертифікати можуть коштувати кілька сотень доларів в рік.

Однак, як підкреслив Cory Simmons, сервіси на кшталт letsencrypt.org можуть зробити процес переходу набагато менш болючим (і безкоштовним). Якщо ви запускаєте новий сайт, є сенс спробувати.

Поведінка користувачів

Дослідження показало, що пошукові механізми беруть під увагу і поведінку користувачів. Для оцінки ефективності сторінки роботи використовують показник відмов і час, проведений на цій сторінці. Розглянемо наступні приклади:

Тім хоче приготувати лазанью. Спочатку, він шукає рецепт в мережі і клікає на посилання в результатах пошуку. На сторінці відображаються погані фотографії лазаньї і короткий список інгредієнтів. Тім повертається до пошукової видачі рівно через п’ять секунд і переходить на інший сайт. На новому сайті він знаходить покрокову інструкцію з чіткими фотографіями і відео. Тім витрачає дві хвилини на прочитання рецепта, додає сайт в закладки і закриває браузер. Як ви думаєте, яку з двох сторінок віддасть перевагу пошукової движок?

Перший сайт буде розпізнано, як менш релевантний результат, так як Тім повернувся на попередню сторінку через п’ять секунд. А ось після другої сторінки Тім не повернувся до пошукової видачі. Для пошукових движків це сигнал, що релевантна інформація пошуковому запиту, а значить, ранг даного сайту підвищується.

Не так давно Michael James Williams обговорював тему, що високий показник відмов не завжди читається, як те, що ваш сайт погано працює. Але урок, який ми повинні винести з даного спору, в тому, що ми завжди повинні ставити в пріоритет контент високої якості. Під високим якістю контенту я маю на увазі не тільки слова на сторінці, це також архітектура даних, візуальний стиль і користувальницький досвід. Відмінний веб-дизайн та чудовий контент підвищать настрій користувача, а значить, ще сильніше заманять його і підвищать ваш ранг у пошуковій видачі.

Багаті відповіді

Сайт SearchEngineLand в лютому 2015 повідомив, що Google показує «багаті відповіді» для 19.45% від всіх пошукових запитів. Нижче приклад такого запиту:

SEO в 2016 році

Багаті відповіді це невеликі шматочки інформації, які відповідають на запит прямо на сторінці результатів.

Дана функція може як позитивно, так і негативно вплинути на ваш сайт. Насамперед, багаті відповіді підвищують видимість. Питання в тому, клікнуть користувачі після цього на сині посилання для переходу на сторінки чи ні. Для деяких пошукових запитів, як наприклад наш запит вище, люди можуть перейти на сторінку, щоб більш детально вивчити тему. Для інших запитів багаті відповіді дають всю необхідну інформацію. Спробуйте вбити в пошуковий рядок «який міст найвищий у світі». У картці відповіді буде вказано назву моста, висота його розташування. Ви побачите все, що вам потрібно, і немає ніякого сенсу переходити на окрему сторінку.

SEO в 2016 році

Чи хочете ви використовувати багаті відповіді? В мережі немає чіткого керівництва, як зробити так, щоб ваш сайт відображався в таких відповідях. Але ці 4 кроки можуть допомогти:

Необхідно визначити простий запит

Дати пряму відповідь на даний запит

Запропонуйте додаткову інформацію

Полегшите пошук цієї інформації користувачам (підвищить SEO на сторінці)

Прощай реклама праворуч від пошуковій видачі

Ви, напевно, помітили, що Google прибрали рекламу на сторінці результатів, яка розташована праворуч від пошукової видачі. Тепер реклама тільки зверху і знизу від результатів пошуку.

Чому Google так вчинили, ми не знаємо. Можливо, вони хочуть стандартизувати варіанти реклами на мобільних пристроях такої реклами не було). Або їм просто потрібно було місце під багаті відповіді. Дана зміна, безсумнівно, впливає на клікабельність. На даний момент ми можемо тільки здогадуватися, наскільки великий ефект надасть дії Google.

Google AMP

З минулого місяця в пошукових результатах Google підсвічує посилання на сайти, побудовані на технології «AMP» (Accelerated Mobile Pages). AMP використовує існуючі відкриті технології, додає щось нове і змінює інші технології, синтаксис досить нестандартний . Основна ідея – поліпшити відкритий досвід роботи з сайтами, зробивши сторінки більш продуктивними, доступними, давши рекламодавцям практичний, надійний джерело доходу.

Технологія AMP досить нова, але сайтів, які її використовують, на сторінці результатів пошуку присвоюється невеликий зелений маркер. Google ясно дає зрозуміти, що вони готові «нагородити» тих, хто вирішив перейти на нову структуру.

SEO в 2016 році

Висновок

І ось ми знову прийшли до ідеї прискорення сайту. Підводячи підсумок, нижче ми склали список того, що потрібно врахувати в 2016 році:

Використовуйте техніку mobile-first

Сфокусуйтеся на залученні користувача

Якщо є можливість, відвідайте https

Включіть в мобільних додатках deep linking

Використовуйте багаті відповіді

Спробуйте AMP