Трастовості сайту

348

Від автора: всім привіт. Ось всі кажуть про таку річ, як трастовості сайту, але чи правильно ми розуміємо і можемо взагалі пояснити цю фразу? Давайте докладніше зупинимося на цій темі.

Щоб дати визначення тому, що таке трастовий ресурс, необхідно дізнатися його походження. Зокрема, воно походить від англійського слова trust – довіра, довіряти. З цього відразу зрозуміло, що трастовий сайт – це авторитетний інтернет-проект, до якого є довіра.

Подивіться на цю картинку. Мені здається, вона ідеально підходить, хоча ми і говоримо не про довіру людини до людини. Якщо застосувати всі до сайтостроению, то той, хто витягує іншої людини – це пошуковик. Пошукова система, яка витягує з дна видачі трастові проекти, тому що вони заслуговують цього.

Внизу ж залишилися ті, хто не зміг дістатися до надійної і міцної руки пошукача, так і витягати наверх він все одно б їх не став, тому що немає довіри до таких ресурсів.

Добре, з цим ми розібралися. Що ж безпосередньо впливає на трастовий? Мені здається, досить багато факторів, деякі з них просто очевидні. Зараз ми торкнемося їх.

Вік. Самий очевидний фактор. Для молодих сайтів навіть є так званий фільтр sand box, що не дозволяє їм перебувати в топі по популярним запитам. Фільтр зазвичай знімається через 6-15 місяців від народження сайту, при умові, що на ньому є якась життя і розвиток.

Цей фільтр накладається лише тому, що в пошукових систем немає довіри до молодих проектів. Адже багато ГС в мережі створюються не з метою допомогти людям і надати корисну інформацію, а з метою обдурити або просунутися за рахунок низькоякісного контенту.

Очевидно, що до сайтів з віком від одного року довіру вже значно більше і чим більше вік, тим трастовіший стає ресурс, просто тому, що знаходиться в мережі довгий час. Ну а ресурси з віком більше 5 років, розвиток яких не було закинуто, сьогодні вже зібрали навколо себе постійну аудиторію. Якісь- тисячі людей, а інші – мільйони.

Можна порівняти з людиною. Якщо ви живете з ним два тижні, то чи скажете, що повністю довіряєте йому. Але якщо ви прожили з кимось 50 років, то ваша довіра до людині буде набагато більше.

Посилальна маса. Щоб була довіра, потрібні рекомендації від інших. Якщо сайт веде багато посилань з досить авторитетних джерел, то з часом він сам стає трастовим.

Зокрема, у Яндекса є такий показник, як ТИЦ. Великий ТІЦ є одним з ознак трастового сайту, тому що на нього посилається багато інших проектів. Відразу кажу, що ТІЦ не можна збільшувати обманними шляхами – через реєстрацію в лівих каталогах, масову скупку посилань і т. д. Це навпаки підірве довіру. Як ви пам’ятаєте, траст – це саме довіра, а не пузомерка. У вас може бути багато зворотних посилань, але якщо вони куплені або проставлені з неавторитетних джерел, то траст залишиться на колишньому рівні або знизиться.

У статті про ТИЦ, як пам’ятаєте, я також говорив про так званий ІЦ. Це показник, за яким вираховували авторитетність вченого. Чим більше інших вчених посилаються на його праці, тим більше ІЦ. І довіра, відповідно, більше. Ось такий ось трастовий вчений.

Якість сайтів, на які посилається сам проект. Це ще один показник. Якщо ви посилаєтеся на підозрілі й сумнівні ресурси, не чекайте довіри до себе.

Унікальність контенту. Це один з найважливіших показників довіри і якості сайту. Чим унікальніше на ньому тексти, тим краще. І не тільки тексти, певною мірою це стосується і фотографії, хоча і менше. Найголовнішим є саме унікальний текст і якщо середній показник унікальності статей перевищує 90-95% — це відмінний показник того, що сайту можна довіряти.

Пам’ятаємо, що трастовий – це довіра. Кому ви б довіряли більше: людині, яка ніколи в житті не крав або раніше тричі засудженому за крадіжку, нехай навіть він зараз і змінився? Можна стверджувати, що певна система критеріїв на цей рахунок є й у пошукачів. Причому чим молодше сайт, тим згубніша для нього розміщення неунікального контенту, тому що до нього і так ще немає довіри.

Наявність сайту в трастових каталогах. Безумовно в плюс сайту піде той факт, що він знаходиться в якому-небудь авторитетним каталозі. Наприклад, в Яндекс або Mail каталогах, або в DMOZ.

І навпаки, наявність сайту в купі заспамленных каталогів йому ніяк не допоможе. Пам’ятайте одну істину – тільки трастовий сайт може передати трастової. Це спонукає замислитися і зрозуміти, що 1 посилання авторитетного джерела потенційно більш корисна, ніж 20 з сайтів, які самі не користуються довірою. Це може призвести навіть до того, що траст буде знижуватися.

Поведінкові чинники. Тут пошукові системи керуються простими правилами – якщо людям подобається на сайті, вони переходять на інші матеріали і затримуються на сторінках хоча б на 1-2 хвилини, це означає, що сайт цікавий їм. Це теж підвищує довіру, тому що людей не обдуриш.

Якщо у вас кривий сайт, поганий контент або ще якісь проблеми – все це буде відображатися на поведінкових факторах. Щоб відстежувати ПФ я вкрай рекомендую вам встановити хоча б Яндекс.Метрику. Так ви завжди будете бачити глибину перегляду сторінок, відсоток відмов і середній час людей на сайті і зможете робити заходи, щоб покращити ці показники.

При цьому накручувати ПФ, що зараз багато хто намагається робити, немає ніякого сенсу. Це як раз підриває довіру.

Кількість трафіку на сайт та його якість, життя проекту. Безумовно, чим більше зацікавлених людей заходить на сайт, тим більше авторитетним він стає. А що я маю на увазі під словами “життя сайту”? Та це все потроху: кількість коментарів, лайків, репостов в соціальні мережі. Чим більше, тим краще. Знову ж таки, тільки природної активності, а не накрученою.

Історія домену. Дуже важливий параметр, якщо ви купуєте домен, а не реєструєте його з чистого аркуша. Справа в тому, що до вас на цьому домені могло бути що завгодно. Там могло бути казино, порносайт, посилальна звалище або просто ГС. І все це могло зіпсувати репутацію домену. Купуючи такий домен, ви, по суті, берете його з брудом, яка залишилася від попереднього використання.

Допомогти вам у визначенні історії домену допоможе веб-архів і будь-сервіс з аналізу зворотних посилань на сайт.

Неочевидні моменти, що впливають на траст

Час, на яке зареєстрований домен. Іншими словами, більше довіри отримує домен, який зареєстрований на 2, 3 або 5 років вперед. Справа в тому, що не стане ж веб-майстер створюючи ГС (гівно-сайт), продовжувати його на кілька років вперед? Навіщо йому витрачати свої гроші? Можливо, через 1 рік його ГС здохне.

Інша справа, якщо домен проплачений задовго наперед. Це дає можливість припустити, що у його власника серйозні плани на сайт і він не стане вдаватися до чорних методів його просування.

Складність тексту. Зовсім неочевидний фактор, який все-таки має місце бути. Що я маю на увазі під складністю? Справа в тому, що пошукові системи не дуже люблять штамповані тексти, практично нічим не відрізняються один від одного. Простий рерайт під силу зробити практично кожній людині, але при цьому складністю такий текст відрізнятися не буде. Навряд чи в ньому буде щось ексклюзивне.

На складність так чи інакше впливає кількість елементів у тексті. Наприклад, зображень, цитат, списків. Якщо ви використовуєте все це, вже добре, хоча не завжди є необхідність в тих же списках і цитатах.

Партнерські посилання. Пошуковики дуже не люблять сайти, заточені тільки під отримання прибутку без особливої мети дати цікавий контент. Можна з точністю стверджувати, що пошукові системи вміють відрізняти партнерські посилання від звичайних. І якщо в кожній статті у вас багато реклами, то це не додає довіри. Якщо вам так сильно хочеться рекламувати щось в кожній статті, краще закривати такі партнерські посилання. Причому навіть не через nofollow, а через скрипт.

Перевірка трастовості сайту

Особисто я іноді використовую для цього один з двох сервісів: a.pr-cy.ru, xtool.ru

Можете спробувати будь-який з них. Кожен вираховує траст по якійсь власній шкалі, але загальну картину вловити можна.

Який висновок?

Загальний висновок, який я можу зробити, дуже простий – потрібно створювати СДЛ. СДЛ – це скорочення від “сайт для людей”. Це протилежність ГС (гівно-сайту). Вже однієї цієї думки достатньо, щоб почати рухатися в правильному напрямку, якщо ви хочете мати трастовий ресурс.

Ну і звичайно, вам допоможуть білі методи просування сайту, при яких не страждає його репутація. Детальніше з ними ви зможете познайомитися тут, а я на цьому прощаюся!