Внутрішня перелінковка сторінок сайту: як її робити?

369

Від автора: внутрішня перелінковка сторінок сайту – практично найголовніша міра при проведенні внутрішньої оптимізації. Як це правильно робити, читайте сьогодні.

Внутрішня перелінковка – що це?

Внутрішня перелінковка сторінок сайту: як її робити?

Для початку потрібно розуміти, що це взагалі таке. Але в цьому відношенні все досить просто. Перелінковка – це проставлення в кожній статті посилань на інші сторінки вашого сайту. Тобто ви посилаєтеся на самого себе, просто на інші матеріали. Зрозуміло, що чим більше у вас на сайті сторінок, тим більше можливостей для перелінковки, але і роботи буде більше.

Зауважу, що під перелінковкою в основному слід розуміти посилання в самому тексті статті. Майже на всіх інформаційних сайтах і блогах ви можете знайти блоки зі свіжими, популярними або схожими постами. Ми ж говоримо про те, як посилатися на інші статті прямо в тексті, тому що це дає найбільшу цінність.

Як провести перелінковку?

Перший, і практично найголовніша порада, це намагатися посилатися на релевантні статті. Що означає на релевантні? Це ті, які ближче всього по темі до тієї, яку ви пишете. Наприклад, ви вирішили писати про якусь wordpress-плагіні, в статті можна посилатися на вже написані вами статті про плагіни, які виконують приблизно таку ж роль.

Чому ви повинні бути релевантні? Особливо це стосується сайтів з технічними статтями. Людина там читає лише одну конкретну статтю, яка в даний момент має вирішити конкретну проблему. Це зрозуміло. Тому йому чи будуть цікавий матеріал абсолютно на іншу тему, а от якщо ви запропонуєте щось дуже близьке, то великий шанс, що він клацне, тому що це буде близько до його питань і проблем.

Наприклад, статті про перевстановлення windows 7 корисно послатися на матеріал по перевстановленню більш свіжої OC Windows 8 або 10), а також на статті по установці програм і драйверів на щойно поставлену вінду.

Таким чином, в ідеалі все виглядає так: людина приходить і читає текст про перевстановлення Windows, далі він переходить на наступну публікацію, де ви розповідаєте йому, які програми краще всього поставити на цю OC.

Він читає, переходить ще на 2-3 статті, де ви вже описуєте кожну програму конкретно. Ну і по ходу тих статей заодно посилаєтеся на схожі програми або додаткові інструкції. Що виходить? Прийшов чоловік, подивився як мінімум 3 сторінки, провів купу часу на вашому ресурсі. Природно, це показник СДЛ і ви будете рухатися вгору в пошуковій видачі.

Ось так все добре. Це те, до чого потрібно прагнути. А тепер уявімо, що було б, якби ви не проводили перелінковку грамотно і посилалися на нерелевантні статті? Припустимо, у нас той же текст про перевстановлення Windows, але в ньому є посилання на статті:

Як ви з’їздили на дачу і назбирали багато огірків

Як ви грали в нову комп’ютерну іграшку

Де ви розповідаєте, як провести очищення системного диска

Звичайно, є шанс, що людину цікавлять дачі і огірки або йому знайома комп’ютерна гра, але навіщо покладатися на удачу? Якщо він сів вирішувати проблему з перевстановленням OC, то ви повинні надати людині максимум інформації по темі. Це не означає, що не можна посилатися ні на що інше, просто домінувати повинні, по можливості, релевантні, схожі за темою статті.

Ну а що не так з третьою темою про очищення системного диска? Та справа в тому, що після переустановки він і так буде чистий, навіщо його ще очищати? Звичайно, багато чого залежить від контексту. Наприклад, якщо ви пишете про те, що переустановки вінди можна було б уникнути, якщо вчасно чистити системний диск (і посилаєтеся на соотетствующую публікацію). Тоді це ще більш-менш вписується в рамки.

Не робіть занадто багато посилань. У багатьох веб-майстрів я спостерігаю таку картину, коли майже кожне слово є анкором якийсь посилання і з однієї статті можна перейти в 150 інших. Така перелінковка ні до чого, тому що людину чи буде все це цікавити.

Як ви знаєте, чим більше посилань на сторінку, тим менше ваги передає кожна з них. У багатьох сервісах з аналізу сайтів надмірна кількість внутрішніх посилань позначається як помилка. Враховуйте, що у вас же ще купа посилань в сайдбарі і інших місцях шаблону. Так навіщо перетворювати свій ресурс в суцільний перехрестя посилань?

За словами фахівців з просування сайтів, оптимальним є 2-3 внутрішніх посилання на 3000 символів тексту. Тобто якщо ви хочете передати гідний вага на інші публікації, або посилайтесь на 2-3 із них, або пишіть більш об’ємну статтю.

Чергуйте анкори. Як анкорного тексту у вас повинні бути:

Ключові слова запитів, по яких просувається стаття, на яку посилаємося

Прості природні слова: тут, там, у цій статті, на цій сторінці і т. д.

Тобто не щось одне, чергуйте анкори. Нехай природних слів буде більше, а ключ можна вписати неподалік або взагалі не використовувати. Наприклад: Про те, як зробити в css вертикальне меню, читайте тут.

Слово “тут” робимо анкором, але в той же час недалеко від нього буде наше ключове слово.

Додати в кінець статті?

В кінці, коли ви завершуєте написання тексту, можна послатися на статтю, яка є смисловим продовженням цієї, або там розкриваються схожі думки. Багато веб-майстри також встановлюють в кінець блок схожих статей. Взагалі користь від нього є, правда плагіни і скрипти не завжди можуть визначити, що дійсно є схожим, а що ні.

Внутрішня перелінковка сторінок сайту: як її робити?

У будь-якому випадку, в кінці публікації якась посилання у вас повинна бути, тому що її побачать тільки ті, хто прочитав статтю до кінця. А це як мінімум люди, яким було дуже нудно, так що вони змогли опанувати матеріал. Можливо, їх зацікавить щось інше.

Методи перелінковки

Все ж корисно знати найпоширеніші методи перелінковки, щоб на їх основі зробити щось зі своїм проектом.

Найвідомішим є метод зірки. Він означає, що всі сторінки сайту потрібно зв’язати з собою. При такому способі ви не виділяєте пріоритетних сторінок, кожна стаття отримує приблизно однакову вагу.

Метод відносно непоганий, якщо у вас дійсно немає пріоритетних для просування статей, але таке буває вкрай рідко. У більшості випадків ви все одно маєте якісь плани на просування конкретних сторінок. Наприклад, один текст написаний під ключі, сумарної частотністю приблизно 80, а другий – 600.

Який текст вигідніше і правильніше просувати? Другий, тому що він потенційно може принести в 7-8 разів більше трафіку. Звичайно, потрібно аналізувати також конкуренцію, але все ж.

Метод зірочки дозволяє легко просунути НЧ ключі. Для більш конкурентних запитів застосовується інша стратегія. Її зазвичай називають кільцем. Це коли посередині є одна (або кілька) статей, а всі інші посилаються на них. Це дозволяє за рахунок внутрішніх ресурсів легко просунутися в більш конкурентних запитах.

Зазвичай цю стратегію модифікують до чогось змішаного між зіркою і кільцем. Наприклад, всі низкоприоритетные сторінки посилаються один на одного, а також на пріоритетні. Тобто і зв’язок між усіма публікаціями виходить, але в той же час більше ваги йде в потрібне місце.

Ваша найголовніша задача, це визначити, що ви збираєтеся просувати. Чи є у вас якісь пріоритети чи ні. Якщо ні, то вага між усіма публікаціями можна розподіляти рівномірно. Якщо є, то більше ваги необхідно направляти в обрану сторону.

Також вам можуть допомогти різноманітні програми і скрипти для внутрішньої перелінковки. На щастя, сьогодні подібного софта досить багато, тому ми можете знайти його без проблем самі. Наприклад, PageWeight.

Також можу порадити наш курс по просуванню, де на цей рахунок також даються розумні поради.

Як впливає на позиції внутрішня перелінковка?

Приблизно також, як зовнішня оптимізація, тобто отримання посилань з інших ресурсів. Тобто досить істотно. По суті, ваш проект, це ваш безкоштовний джерело посилальної маси для ваших сторінок. Наприклад, ви можете зробити одну сторінку высокоприоритетной і частіше посилатися на неї. У результаті вона буде отримувати більше ваги і при інших позитивних факторах напевно засвітиться в пошуку набагато вище того становища, яке було в неї до проведення такої оптимізації.

Висновок тут тільки один – перелінковка дійсно може вам допомогти, якщо робити її грамотно. Ну а основні поради для її проведення я вам дав. У будь-якому випадку, гуру тут бути не потрібно. Краще зробити по-своєму, чим не робити ніяк!