Вперше більше половини глобального інтернет-трафіку припало лише на шість компаній

26

Sandvine підготувала аналітичний звіт «про глобальні явища в інтернеті». Переломним моментом компанія вважає ситуацію, що склалася на ринку, коли вперше більше половини (56%) глобального інтернет-трафіку так чи інакше замкнулася на шести it-гігантах: google, facebook, netflix, amazon, microsoft і apple. І тенденція до зростання їх частки, ймовірно, продовжить посилюватися.

Наступ нової епохи, де для суспільства буду розкриті всі переваги 5g, хмар, iot, ші, (ar/vr), цифрових двійників і метавселенних в значній мірі залежить від спільної роботи технологічних і телекомунікаційних компаній. Однак стрімке зростання трафіку і різниця в бізнес-моделях цих компаній загострюють протиріччя між ними, часом переходять в судові розгляди, як це вже сталося з netflix і провайдером телекомунікаційних послуг (csp) з південної кореї.

Зображення: sandvine.com

За прогнозами sandvine, csp будуть змушені перейти на нові бізнес-моделі, що дозволяють підвищити окупність значних інвестицій в розширення пропускної здатності мереж, випробування і введення в експлуатацію обладнання 5g, придбання ліцензій, планування, розгортання і підтримку всієї інфраструктури на належному рівні. З іншого боку, технологічні гіганти самі не тільки вкладають чималі гроші в будівництво оптоволоконних мереж, а й інвестують в iot, 5g і нові технології зв’язку.

Переломний момент для бізнес-моделей телекомунікаційних компаній. Джерело: sandvine.com

Комісар федеральної комісії зв’язку (fcc), брендан кар (brendan carr), вважає, що великі технологічні компанії повинні будуть робити виплати до фонду універсального обслуговування (usf) для сприяння загальному доступу до телекомунікаційних послуг в сша. В даний час це фінансове навантаження лежить на самих телеком-компаніях.

Зростання глобального інтернет-трафіку (гбайт/день). Джерело: richard grzemba, karlsruhe institute of technology

Також провайдери можуть повернутися до перегляду концепції мережевого нейтралітету, задіявши можливості диференційованого підходу у формуванні розцінок на різні види трафіку для різних споживачів. Хоча в минулому це і не увінчалися успіхом.

Як би там не було, для успішного розвитку бізнесу csp потребують відповідей на ключові питання: які програми споживають і генерують найбільше трафіку, як впливають на мережу різні протоколи і шифрування, хто стане «важкими користувачами» в процесі переходу до 5g і т.д.

Якщо ви помітили помилку — виділіть її мишею і натисніть ctrl+enter. / можете написати краще? ми завжди раді авторам.