Як оптимізувати статтю

19

Від автора: будь-який веб-майстер, який зацікавлений у наповненні свого проекту, задається питанням, як оптимізувати статтю. Матеріалу на цю тему написано дуже багато, але сьогодні я постараюся вам розповісти про найбільш корисних рекомендацій.

Як оптимізувати статтю

Критичні параметри: оптимізація мета-тегів і заголовків

Почнемо з найважливішого. Як би ви добре написали статтю, якщо ви погано заповнили мета теги і не оптимізували заголовок, то це істотно знизить її шанси потрапити на гарне місце в пошуку.

Зокрема, мова про мета тегах title і description. Чому вони так важливі? Тому що в пошуковій видачі користувач бачить саме їх, а не вашу статтю. Таким чином, сам текст може бути просто шикарним, але ніхто його не побачить, тому що заголовок і опис складено погано. Дуже сумна картина.

До речі, я бачив безліч сайтів, на яких тонни корисної інформації, але трафіку з пошуку як такого практично немає. Чому так? Адже пошуковики стверджують, що найголовніше – це корисність матеріалу для читачів? Звичайно це важливо, але якщо взагалі ніяк не оптимізувати статтю, то навряд чи ви побачите її в топі.

Як оптимізувати статтю

Отже, перший крок оптимізації – складання грамотних Title і description. Особливу увагу варто приділити заголовку. Справа в тому, що за статистикою, багато людей читають тільки заголовок, тому що він крупніше, після чого відразу вирішують, куди клікнуть.

Таким чином, ваш заголовок повинен бути цікавим. Але це не єдине правило. Також в ньому має бути основна ключова фраза. Взагалі, якщо ви збираєтеся залучати трафік на свої статті, то ви просто зобов’язані вивчати SEO-копірайтинг. Це те ж саме написання текстів, тільки з вставкою у них ключових слів, за якими планується знаходження цієї статті у пошуку.

Щоб ці ключові слова мати, зазвичай перед написанням статей складають так зване семантичне ядро. Воно містить всі ключові фрази, за якими планується просуватися. Потім ці фрази вставляються по 2-3 на кожну статтю.

Як оптимізувати статтю

Таким чином, не ключі пишуться під статтю, а стаття під ключі. Це досить важливо, якщо ви хочете отримувати пошуковий трафік. Багато хто з вас напевно заперечать, що в такому випадку контент виходить сухим і неживим. Але це буде не так, якщо ви будете підвищувати свою майстерність в сфері seo-копірайтингу.

По-перше, ключові фрази не потрібні вставляти через пропозицію. Я вже говорив, що їх може бути всього 2-3 і досить буде згадати їх один раз тексті. Навпаки, якщо ви спробуєте вставляти їх частіше, то не досягнете гарних результатів, так як пошукові системи в сто разів краще за вас знають про те, які використовують нечесні прийоми веб-майстра для просування своїх текстів. І якщо ви будете викриті у використанні таких прийомів, то пошуковик вас «забанить».

Гаразд, це все теорія без якої нікуди, але зараз повернемося до першого кроку оптимізації – заповнення мета тегів і оптимізації заголовків.

Заголовок Title повинен містити 40-60 символів і в нього потрібно вставити основну ключову фразу. Але так, щоб вона виглядала там природно. Під основною фразою я розумію ту, за якою користувачі найбільше шукають інформацію в інтернеті. При складанні семантичного ядра обчислюється точна частотність цих фраз, тобто скільки разів за місяць люди набирали її в пошуку. На підставі цього робиться висновок, яка фраза більш популярна, а яка – менш.

Очевидно, що статтю в більшості випадків слід оптимізувати саме під найпопулярніший запит, щоб у перспективі вона приносила більше трафіку. Але тут також потрібно звертати увагу на конкуренцію. Наприклад, якщо ви виберете в якості основної ключової фрази для статті – «як створити сайт», то не чекайте її появи в топі, так як це дуже конкурентний запит і щоб просунутися по ньому, потрібно дуже багато часу і зусиль.

Мета опис сторінки або description повинно бути в межах 120-160 символів. В нього також можна включити яку-небудь додаткову ключову фразу. В описі постарайтеся відповісти на питання, чому людині потрібно прочитати саме вашу статтю, щоб отримати відповідь на своє питання. Можете використовувати конкретику та цифри.

Оптимізація заголовків

Як оптимізувати статтю

Ну а що я маю на увазі під оптимізацією заголовків? Це вже безпосередньо те, що присутня в самій статті. Ви повинні знати хоча б основи того, як проставляти заголовки. Зокрема, h1 – це найважливіший заголовок. Він повинен бути один на сторінці і це має бути назва статті. Зауважте, що title і h1 це не одне і те ж. Title люди бачать в пошуковій видачі, а h1 – в якості заголовка статті.

В цілому, h1 можна навіть просто продублювати. Я знаю багато прикладів статей в топі, де ці заголовки абсолютно однакові. Але все ж кращим рішенням в оптимізації вважається складання унікального h1, в якій також має бути головна ключова фраза.

Що ж стосується інших заголовків, то вони теж бажано повинні бути. Ось вам напевно зручніше читати не величезний шматок тексту цілком, а поділений на абзаци, заголовки, розбавлений картинками і т. д.?

Так що використання h2 всіляко вітається. Іноді є сенс використовувати навіть h3, коли в підзаголовку статті ви описуєте ще якусь окрему гілку розділу. У більшості випадків h2-h3 достатньо для нормальних статей. І так, цих заголовків може бути необмежена кількість на сторінці. Але все ж якщо ви проставили підзаголовок, то напишіть під ним хоча б декілька абзаців, щоб було видно, що ви хоча б трохи розкрили тему.

Багато також радять використовувати ключі в h2. В цілому, це можна робити, але не варто цим зловживати. Максимум, що ви можете собі дозволити – це 1-2 згадки ключових фраз в 1-2 подзаголовоках. І то, якщо стаття досить об’ємна.

Як писати seo статті: оптимізація тексту

Як оптимізувати статтю

Що ж, нарешті ми перейшли до найголовнішого. Як ви розумієте, якщо оптимізація мета-тегів і заголовків не виконана, то за рахунок одного тексту важко буде потрапити на хороші позиції. Якщо ж ви подбаєте про всіх трьох аспектах, то шанс вийти в топ максимальний. Зараз я докладно розберу основні принципи оптимізації.

Унікальність

Ці 3 параметри, на які варто звернути увагу при оптимізації. Перший – унікальність. Ведеться чимало суперечок, оскільки вона важлива. Хтось тицяє пальцем на сайти, де крадений контент і все одно є трафік, хтось дотримується іншої думки.

Звичайно, не можна заперечувати, що навіть при повному копипасте можна отримати трафік, просто грамотно заповнюючи мета теги, але все важливість унікальність неможливо недооцінити. Наприклад, у мене є відмінна стаття. Але от біда – показник унікальності всього 74% через неуникальных фрагментів, вставлених у неї. З-за цього вона недобирає трафіку.

Яке лікування? По-перше, спробувати вручну збільшити унікальність у важливих для вас статей. По-друге, закрити тег noindex всі неунікальні фрагменти в ній. Наприклад, у статті ви використовуєте цитату звідкись. Краще закрийте її, щоб пошуковик не індексував цей шматок тексту і ви отримали більше унікальності.

Оптимальним значенням унікальності є 95-100%. Перевіряти можна з допомогою різних сервісів і програм. Ось найвідоміші: etxt антиплагіат, Advego Plagiatus, Content Watch, text.ru. У всіх цих сервісах і програмах при перевірці унікальності ви отримаєте не тільки результат. Програма також підсвітить неунікальні фрагменти тексту. Таким чином, просто за рахунок зміни слів у реченнях можна буде підвищити унікальність.

Нудота

Чудово, тепер поговоримо про іншому, не менш важливому параметрі. Це так звана нудота тексту. Перевірити її можна за допомогою сервісу advego.ru/text/seo . Оптимальним можна вважати показник 5-9% (академічна нудота), а також 2-4% (класична). В першу чергу звичайно орієнтуються на академічну нудоту. Вона визначається кількістю повторень найбільш часто вживаних слів у тексті.

Чому це взагалі важливо? Справа в тому, що якщо рівень нудоти буде підвищеним, то це буде видно при читанні тексту. Якість статті буде страждати. Уявіть, що ви використовуєте фразу «як розкрутити відео» у своїй невеликій статті 5-7 разів. По-перше, це буде переспамом і переоптимизацией в очах пошукових систем. По-друге, від такого тексту буде просто нудити, тому що в ньому постійно буде повторюватися одне і те ж.

Лікування? Розширювати свій словниковий запас, замінювати слова синонімами і взагалі намагатися максимально використовувати різноманітні поєднання слів у своїх текстах. Це підвищить їх якість.

Також потрібно приділити увагу такому параметру, як нудота речі. Вона вимірюється для кожного окремого слова в тексті. Цей показник повинен бути на рівні 2-4%, не вище. Хоча тут теж не якихось строгих правил. Я бачив в топі статті, у яких ці показники були не так оптимальні. Це скоріше другорядний фактор, ніж головний.

Втім, якщо у вас в маленькій статті слово «будинок» зустрічається 50 разів, то явно варто зменшувати його присутність у тексті хоча б в 2 рази. Я вже говорив вам про те, як вирішувати цю проблему. Просто розширюйте список синонімів до самим основним словами в своїй голові.

Обсяг тексту

Безсумнівно, цей фактор теж дуже важливий. Причому його важливість найпростіше довести, так як найчастіше в топі спостерігаються об’ємні статті, в яких багато корисних порад або докладно описано рішення якоїсь конкретної проблеми. А може бути, запропоновано навіть декілька таких рішень.

Тут у мене теж є певний досвід. Наприклад, я просто написав велику статтю (15 тисяч символів) і розмістив її на лендинге. Це був новенький домен, абсолютно невідомий пошуковим системам. Також на сайті не вело жодного посилання, та й взагалі особливих робіт з оптимізації не проводилося.

Єдине, що було зроблено, це написана велика стаття, оптимізована під 2-3 запиту, а також складені мета теги. Що в підсумку? Вже через місяць стаття виявилася в топі. Просто за рахунок обсягу, унікальності та мета тегів. Звичайно, потрібно розуміти, що вийшла в топ вона досить неконкурентними запитам, але факт залишається фактом. Обсяг грає свою роль.

Як думаєте, якщо б я написав 2 тисячі символів замість 15, ситуація розвивалася б по-іншому? Безсумнівно. Попадання в топ сталося тому, що пошукова система побачила нову сторінка з великою кількістю контенту на ній. Запам’ятайте основну формулу якісної статті з точки зору пошукових машин:

Унікальність + оптимізовані мета теги + обсяг тексту + (додаткові фактори: нудота, семантичность).

Як ви розумієте, додаткові фактори відіграють меншу роль, але про них не варто забувати. Зокрема, залишилося поговорити про семантичності.

Семантика

Це те, наскільки якісно розмічений ваш контент з точки зору html. Всіляко спонукаю вас використовувати в своїх статтях наступні елементи:

Списки (маркіровані та нумеровані)

Цитати

Зображення (найголовніше)

Відео

Підзаголовки

Використовувати теги strong і em для виділення головних думок

Це не означає, що потрібно брати і застосовувати всі. Ліпити цитату просто так. Ні, просто ви повинні знати, що чим більше різноманітності в ваших постах, тим краще. Чого ви домагаєтеся таким чином?

По-перше, кожен такий елемент має свій окремий дизайн. Таким чином, коли у вас після абзацу йде список, потім десь ви вставите зображення, а потім почнете новий підзаголовок, то зовнішній вигляд статті буде просто чудовим, це буде у багато разів краще, ніж просто онуча тексту.

Взагалі досить чималу роль в просуванні грають поведінкові фактори. Тому якщо ви використовуєте багато різних елементів у своїх публікаціях, вони виглядають набагато яскравіше і їх хочеться просто взяти і прочитати.

Коли я бачу перед собою величезну онучу тексту, бажання читати набагато менше. У зв’язку з цим розбавляйте ваші публікації. Десь я чув, що на 1 тисячу символів потрібно вставляти 1 зображення. В цілому, я вважаю цей рада здоровим. Але в такому разі для цієї статті мені б знадобилося 10-12 картинок, а їх набагато менше, як бачите. Таким чином, ви можете застосувати цей рада, нехай навіть і не у всіх випадках. В деяких постах можна вставляти одну картинку на 2-3 тисячі символів. Це буде краще, ніж нічого.

До речі, необов’язково це мають бути великі зображення. Підійдуть і маленькі по темі статті. Головна мета – розведення тексту і поліпшення зовнішнього вигляду статті. Якщо ви домагаєтеся цієї мети, то істотно підвищите час, що проводиться людьми на вашому сайті, а ще зможете зменшити відсоток відмов.

Підсумок

Мабуть, вистачить мені писати, і так вже виходить онуча не для слабких духом. Головне, щоб все це було корисно для вас. Всі ключові фактори я описав. Менш важливих параметрів набагато більше, але від них практично нічого не залежить.

Ну а додаткові фішки з питання, як писати оптимізовані статті, ви можете знайти в нашому курсі по просуванню сайтів. Що ж, на цьому буду з вами прощатися. Читайте web4myself і перебувайте в топі.