Як встановити Яндекс лічильник на сайт

339

Від автора: при установці лічильника відвідуваності багато віддають перевагу Яндекс.Метриці. Це дійсно хороший варіант для більшості людей, який пропонує можливості для просунутої аналітики. Як встановити яндекс лічильник на сайт? Це ми розглянемо сьогодні.

Безпосередньо установка

Власне, гальмувати не будемо, відразу приступимо до справи. Я рекомендую встановлювати лічильник метрики після того, як ви додали сайт в Яндекс.Вебмастер. Ці 2 сервісу допоможуть вам керувати сайтом і аналізувати його. Але взагалі лічильник можна додати і без додавання сайту в Вебмастер.

Переходимо на metrika.yandex.ru і тиснемо “Створити лічильник”. Далі перед вами постане досить проста форма.

Як встановити Яндекс лічильник на сайт

Вводимо довільно ім’я лічильника, потім вказуємо домен сайту, для якого буде проводитись підрахунок. Є у сайту є дзеркала, то можна додати також їх. Вказуємо часовий пояс для правильного збору статистики і тайм-аут візиту. Почитайте підказки яндекса, якщо що незрозуміло. Все це не критично важливі настройки, ви зможете без проблем змінити пізніше.

Наступний крок – виберіть вкладку “Код лічильника”.

Як встановити Яндекс лічильник на сайт

Тут вам потрібно поставити галочки біля тих пунктів, які потрібно включити. Я поставив тільки асинхронний код (поліпшення швидкості завантаження). Якщо вам потрібен інформер на сайті або інші опції, відзначте їх.

Як встановити Яндекс лічильник на сайт

Ось так виглядає інформер (зовнішній вигляд можна налаштувати). Тобто статистику будуть бачити всі. Якщо ви не хочете, щоб він відображався, просто не натискайте на відповідну галочку.

Все, тепер беремо код, йдемо в шаблон і ставимо його ближче до початку сторінки. Я вставив його в тегу head. Якщо ви відзначите інформер, то Яндекс згенерує вам 2 шматка коду. Counter – це лічильник, і з його вставкою все зрозуміло (вставляємо в head), а ось informer вставити куди-небудь в футер або в бічну колонку, де він зазвичай перебуває.

Власне, процес вставки коду залежить від того, який движок ви використовуєте. Зокрема, як встановити лічильник яндекс метрика на wordpress? Все-таки це самий популярний движок. В адмінці тиснете Зовнішній вигляд – Редактор. Якщо ви встановлюєте тільки сам код лічильника, то вам достатньо відкрити header.php та в секції head вставити код. Якщо ви устанавливаетесь разом з информером, то потрібно ще відкрити footer.php (підвал сайту) або інший файл шаблону, в якому ви хочете бачити іконку, і вставити туди код інформера. Все дуже-дуже просто.

Все, базове налаштування ви провели. Через якийсь час новий лічильник з’явиться в списку при заході на metrica.yandex.ru. Ви зможете клікати по ньому і бачити детальну статистику по своєму сайту.

Після установки лічильника

Отже, після того, як ви вставите код лічильника на сайт, Яндексу знадобиться якийсь час, щоб перевірити коректність вставки і почати підрахунок статистики. Якщо все зроблено вірно, через 15-30 хвилин ви побачите значок зеленого кольору поруч з лічильником, а може ще і перші цифри на ньому. Це говорить про те, що підрахунок пішов.

За замовчуванням Метрика вважає кількість унікальних відвідувачів, візитів і переглядів. Візит – це повторний захід на сайт людину через 30 хвилин після першого заходу.

У Метриці постійно змінюється і допрацьовується інтерфейс, що говорить про те, що сервіс продовжує активно розвиватися і поліпшуватися. Тут дуже зручно те, що при заході на головну сторінку метрики видно всі ваші лічильники, причому статистику можна подивитися за всю останній тиждень.

Клік по лічильнику відкриє перед вами розширену статистику. Тут можна вибирати конкретний період, за який буде показана статистика: сьогодні, вчора, тиждень, місяць, квартал, рік.

Як встановити Яндекс лічильник на сайт

За замовчуванням в Метриці вже виводяться всі найнеобхідніші віджети. Зокрема, відображається загальна кількість відвідувачів і нових відвідувачів (тобто тих, кого не було вчора). Зліва показується діаграма з джерелами трафіку на сайт. Наприклад, у моїх сайтів йде в основному тільки пошуковий трафік, тому що я оптимизирую тексти під пошукові системи. На популярних сайтах також багато прямого трафіку (коли людина безпосередньо набирає адресу сайту в рядку), а також трафіку з соціальних мереж, сайтів і т. д.

Тут же виводиться ключова інформація – відсоток відмов, глибина перегляду і середній час, проведений людиною на сайті. Це і є так звані поведінкові фактори. Чим вони краще, тим більше шансів у вашого сайту підніматися в топ. Таким чином, ви повинні прагнути до мінімального відсотку відмов і максимально високим показникам глибину перегляду і проведеного часу.

В цьому плані метрика буде для вас дуже хорошим помічником. Так, зробили якась зміна в дизайні або шаблоні, тиждень чекаєте, а потім дивіться, як змінився відсоток відмов. Якщо за цей тиждень він був менше, ніж зазвичай, значить, зміна було корисним. Можна його залишати і намагатися впровадити нове. Так поступово ви можете значно покращити сайт.

Або наприклад ви провели внутрішню перелінковку сайту. Теж чекаємо тиждень і дивимося, піднявся чи показник глибини перегляду. Якщо так, то радіємо і впроваджуємо інші фішки для поліпшення ресурсу.

Праворуч ви можете побачити віджети з найбільш часто відвідуваними сторінками вашого сайту, а також найчастішими пошуковими запитами, за яким до вас прийшли люди. Це теж дає хороший простір для роздумів, що та як вам поліпшити. Наприклад, у мене був період, коли 1 стаття приносила стільки ж трафіку, скільки 50 інших. У такій ситуації ви можете проаналізувати причини її успіху і спробувати відредагувати інші публікації, додавши туди певні фішки.

Нарешті, останні 2 блоку в метриці – це розподіл відвідувачів по пристроїв і за віком. З приводу пристроїв. Це дуже важлива інформація, оскільки так ви будете знати, скільки людей відвідало ваш проект з планшета, а скільки зі смартфона.

Як встановити Яндекс лічильник на сайт

Наприклад, якщо ваш проект не адаптивний, а ви щодня отримуєте більше 10% мобільного трафіку, то є сенс адаптувати сайт, тому що на даному етапі, ви швидше за все, просто втрачаєте ці 10%, що погано позначається на всьому: на прибуток, на поведінкових факторах і на ваших позиціях в Яндексі.

Потрібно розуміти, що є сайти, заточені по своїй темі під десктопи. Наприклад, один мій блог з 200 чоловік лише 5-6 заходить з мобільних пристроїв. Відповідно, оптимізація під мобільні пристрої не так критична, хоча в будь-якому випадку зайвою не буде.

Ну а діаграма віку – це хороший спосіб максимально зрозуміти, хто є вашою цільовою аудиторією. Тут я раджу дивитися статистику хоча б за місяць, а краще навіть за квартал або рік, щоб отримати максимально об’єктивні дані. Визначивши діапазон віку вашого найбільш частого читача, ви можете якимось додатковим чином на нього впливати, тому що при аналізі зможете зрозуміти його основні питання і проблеми.

Підсумок

Все це самі базові можливості метрики, насправді там можна подивитися набагато більше. Взагалі я раджу пройти курс по метриці від самого Яндекса. Посилання на нього ви можете знайти в Яндекс.Вебмастере.

В майбутньому ви навчитеся використовувати більше можливостей метрики і оціните по-справжньому цю систему збору статистики. Метрика – ваш друг у поліпшенні та просуванні сайту.