Як закрити посилання від індексації

19

Від автора: Сьогодні я розповім вам, як закрити посилання від індексації. Іноді це необхідно, так як велика кількість посилань на інші ресурси негативно впливає на молодий сайт.

Як закрити посилання від індексації

Отже, в першу чергу вас хвилює закриття від індексації. Щоб це зробити, нам треба трохи розібратися в основах html, а саме розібрати тег , за допомогою якого і створюються посилання. Це парний тег, текст в ньому є анкором, при натисканні на нього відбудеться перехід за адресою, зазначеному в атрибуті href. А які ще є атрибути цього тега?

target = «_blank» – дозволяє відкрити сайт у новому вікні.

rel = «nofollow» – закриває від індексації.

Ось це і є той атрибут, який допоможе вам закрити потрібну посилання. Взагалі атрибут rel використовується не тільки для цього, а також для багатьох інших елементів на веб-сторінці. По суті, він вказує на роль того чи іншого елемента.

Nofollow забороняє пошуковому роботу переходити за адресою, вказаною в href. Самі представники пошукових систем теж не раз заявляли, що такі посилання не враховуються.

Застосування nofollow

Як закрити посилання від індексації

Для чого все це взагалі робиться і в яких випадках потрібно закривати посилання? Для цього необхідно вивчити хоча б ази пошукової оптимізації. Зокрема, всі оптимізатори знають, що будь-яка відкрита посилання передає невелика вага від одного сайту до іншого. Тобто той ресурс, що посилається на інший, передає йому частину своєї ваги.

У цьому випадку плюс отримує тільки той проект, на який посилаються. Хоча є твердження, що користь може бути і для іншого сайту, якщо він дає посилання на трастові авторитетні ресурси. Наприклад, на Вікіпедію, Яндекс, трастові тематичні портали і т. д. Тут стверджувати нічого не буду, тому що це неперевірена інформація.

Достовірно відомо лише те, що якщо посилатися на сайти з поганою репутацією, то можна нашкодити своєму ресурсу.

Так от, повернуся до застосування. Пишіть ви на свій блог статтю і хочете в ній послатися на інший сайт. Ось дуже потрібно, але передавати вага не хотілося б. В такому випадку можна просто додати атрибут rel з потрібним значенням, і посилання буде закритою.

Якщо ж ви хочете послатися на якусь публікацію свого блогу, то такий лінк закривати не потрібно, адже ви передаєте вага всередині свого проекту. Це називають також внутрішньою оптимізацією або перелінковкою. Вважається, що 2-4 посилання на інші матеріали вашого сайту в кожній статті – це непоганий показник.

Важливість закриття посилань для молодих сайтів

Багато нові проекти потрапляють в пастку, про яку їх власники можуть навіть не здогадуватися. Справа полягає в тому, що відразу після створення на сайті починають розміщуватися записи, які містять відкриті посилання на інші ресурси.

Часто власники не розуміють, що це може вилізти боком. Якщо таких записів з відкритими посиланнями буде багато, особливо на молодому сайті, то є великий ризик потрапити під фільтри пошукових систем. Зокрема, фільтр АГС. А це практично смерть для веб-ресурсу, якщо ви хотіли отримувати хоч який-небудь пошуковий трафік.

Чому це важливо саме для молодих проектів? Сьогодні в мережі я постійно бачу сайти, яким 3-10 років, на них просто купа зовнішніх відкритих посилань і ніяких фільтрів, тим не менше, немає.

А справа в тому, що кількість всім без винятку молодих сайтів (від 0 до 6-8 місяців) пошукові системи відносяться насторожено. Вони накладають на них спеціальних фільтр, який заважає молодим проектів піднятися в топ по високо-конкурентним запитам.

Трохи історії

Пов’язано це з тим, що в 2010-2015 роках процвітала продаж посилань. Багато сайтів створювалися лише з однією метою – створити побільше низькоякісного контенту і продати більше лінків. Тексти в такому разі могли масово закуповуватися на біржах контенту, де одна стаття може стояти 20-30 рублів, або ж взагалі одна стаття розмножувалася на кілька сотень унікальних копій.

Також була проблема з тим, що так гіганти могли просто задушити своїх конкурентів, купивши на свої сайти багато посилань (так як мали бюджету для цієї справи). Виходить, на перше місце виходили гроші і навіть не самий якісний сайт міг зайняти перші позиції за рахунок посилань.

Природно, це дуже не подобалося пошуковикам. Вже сьогодні, в 2016 році Яндексом зроблені зміни, які дуже сильно вдарили по продажу та купівлі посилань в рунеті, хоча цей бізнес не помер повністю, він істотно скоротився.

Гігантів почали карати мінусинському. До речі, це новий фільтр Яндекса, який вручається за масову купівлю посилань. В результаті тепер набагато більше уваги приділяється внутрішній оптимізації і дуже часто якісні сайти можна просунути без серйозного бюджету. Звичайно, я вважаю, що це дуже добре. Якість бере гору над грошима (хоча б трохи).

Оптимальна кількість посилань

Як закрити посилання від індексації

Гаразд, трохи історії, я думаю, не завадило. Чому потрібно закривати посилання на молодому сайті, я думаю, теж зрозуміло. Та навіть і на немолодому це робити цілком розумно, хоча і вікові сайти не так уразливі до фільтру.

Тут вам може допомогти сервіс linkpad, який видає статистику: скільки зовнішніх посилань на сайт, і скільки з сайту. Беруться в розрахунок, зрозуміло, відкриті посилання. Так от, тут оптимально дотримуватися відносини 10 до 1 або ще більше. Тобто на 10 посилань, які ведуть на ваш сайт, повинна бути лише одна на інший ресурс. Ставлення може бути більше або менше, тут немає строгих вказівок.

Може бути навіть 1 до 1, якщо трохи лінків. Наприклад, 15 йде на ваш сайт і стільки ж з вашого. В такому випадку нічого страшного, тому що мало посилань. Мабуть, більш важливим є те, куди ведуть лінки. Є кілька критеріїв якості:

Важливо, щоб вони не були битими, тобто вели в нікуди, на неіснуючу адресу.

Посилатися потрібно намагатися на сайти, які самі не сильно заспамлены і мають більш менш нормальну репутацію і показники (немає фільтрів, є траст)

Також не потрібно посилатися на сайти зі змістом для дорослих, або ресурси, пов’язані з інтернет-шахрайством.

Краще всього, якщо ви посилаєтеся на сайт, який однієї тематики з вашим. Тобто на блозі про будівництво краще посилатися на такі ж з тематики сайти, або дуже близькі. Це говорить про природність. Якщо ж на сайті про автомобілі стоїть відкрита посилання на медичний портал – це щонайменше дивно і є явною ознакою покупної посилання.

Інші способи закриття

Добре, ми розглянули тільки rel = «nofollow» для закриття. Це так званий традиційний варіант. Які є ще? Перед тим як відповісти на це питання, ви, можливо, запитаєте: «А навіщо інші, адже цей правильний?»

Ви абсолютно праві, але сео-спеціалісти люблять ускладнювати собі життя). Жартую, насправді їх здогадки, можливо, цілком логічні. Так, деякі оптимізатори вважають, що навіть закрита посилання може забирати якусь частину ваги сайту.

Довести це складно, але така можливість не виключається. Загалом, стали придумувати інші способи закриття. Зазначу, що я також використовую деякі. Зокрема, перший і третій спосіб з цього списку:

Використання неактивній посилання. Тобто коли ніякої посилання взагалі немає, є просто адреса: http:// (звичайний текст). Використовувати можна, але потрібно пам’ятати, що це не дуже зручно для користувача. Йому доведеться копіювати адресу і вставити в адресний рядок.

Редирект. Для cms wordpress я знаю щонайменше кілька плагінів, які перетворюють зовнішні посилання у внутрішні і роблять редирект при переході з ним. Тобто ви хочете послатися на google.com але насправді адресу посилання буде таким: http://ваш-сайт.ru/goto/другой-сайт (або щось в цьому дусі). Таке посилання можна залишити відкритою, адже за фактом вона внутрішня. Насправді такий спосіб використовують багато, але багато ж його критикують. Відкрита посилання передає вагу, але в такому разі він передається в нікуди. До того ж 301-ї редирект створений для перенаправлення зі сторінок, які видалені або тимчасово недоступне. Якщо на сайті купа таких редиректів, до цього з підозрою можуть поставитися пошукові роботи.

Закриття посилання через JavaScript або плагін для cms. Мені здається, самий вірний спосіб. У такому разі за допомогою спеціального скрипта це буде взагалі не посилання, тобто не тег , а звичайний текст, найчастіше в тезі span, який сам по собі нічого не означає. При цьому клікабельність такого тексту зберігається. Тобто для користувачів це звичайна посилання, при натисканні відбудеться перехід, але для пошукових машин це взагалі не посилання, а звичайний текст.

Робочий скрипт для закриття посилань

Якщо вас цікавить третій спосіб, то я можу поділитися простим як два пальця скриптом. Щоб він працював, у вас повинна бути підключена бібліотека jquery. Я думаю, з цим у вас проблем не виникне, тому що це найвідоміша javascript-бібліотека.

Тепер створіть десь на своєму сайті новий файл і назвіть його, припустимо link.js. Можливо, у вас є спеціальна татко під javascript-сценарії, тоді його потрібно помістити туди, після чого підключити до html за допомогою тега script. У моєму випадку це виглядає так:

Цей шматок коду бажано поставити перед закриваючим тегом body. Чудово, тепер відкрийте порожній link.js та вставте цей код:

$(document).ready(function(){
$(‘.hidden-link’).click(function(){window.open($(this).data(‘link’));return false;});
});

Ця функція буде викликатися при завантаженні будь-якої сторінки і відповідати за наші приховані посилання. Все, цей файл можна зберігати й закривати. Далі вам потрібно знайти style.css – це таблиця стилів вашого сайту. Туди потрібно вставити такий код:

.hidden-link{
cursor: pointer;
color: колір ваших посилань;
}

Ну і інші властивості, які ви захочете використовувати. Для цього треба хоч трохи знати css, якщо не знаєте, раджу подивитися наш підручник з цієї мови, де ви дізнаєтеся всю базу. Власне, на цьому вся настройка завершується. Тепер там, де ви хочете вставити приховану посилання, використовуйте таку конструкцію:

анкор

Сподіваюся, тут все зрозуміло без роз’яснень. Після публікації запису з прихованою посиланням ви можете самі перевірити роботу і клікабельність елемента. Таких псевдо-посилань може бути хоч 100 на сторінку і ніякої шкоди не буде. До речі, так часто закривають посилання в коментарях.

Ну а як закрити посилання від індексації в wordpress? Можна використовувати цей спосіб, а якщо вам треба простіше, то можете використовувати плагін. З відомих мені можу виділити такі: WP No external Links, Hide Links. Може бути, ви зможете знайти і інші.

Варто відзначити, що якщо ви пишете запис через візуальний редактор, то самостійно проставити посилання атрибут rel = «nofollow» не зможете. У зв’язку з цим я рекомендую додати такий функціонал, або писати записи, де будуть закриті посилання, у вікні «Текст». Він нічим не відрізняється, за винятком того, що потрібно зовсім трохи знати html, а також ви не бачите заздалегідь, як написане буде виглядати.

Що ж, думаю питання, як закрити зовнішні посилання від індексації, ми докладно розглянули, а ви щось для себе зрозуміли і з користю застосувати вже найближчим часом. А якщо ви хочете дізнатися багато інших фішок по оптимізації і розкручування блогів, рекомендую переглянути наш курс на цю тему. Адже оптимізація – крок до розкручування. Розкрутка – крок до монетизації. Монетизації – крок до фінансової свободи в житті. Ось так здорово виходить!

Що ж, ну а на цьому я прощаюся з вами. Не забувайте заходити на наш сайт, щоб дізнаватись більше про сайтобудуванні.