Як зробити правильний сніппет

385

Від автора: питання про те, як зробити правильний фрагмент, хвилює практично кожного розумного веб-майстра і оптимізатора. Давайте і ми сьогодні торкнемося цю актуальну тему.

Чому потрібно вчитися створювати і змінювати вміст фрагмента?

Почнемо з того, що фрагмент – це та інформація про сайт, яку людина бачить безпосередньо в пошуковій видачі. Відповідно, грамотно складений сніппет більше привертає увагу людини і змушує його клікнути.

Наприклад, є два сайту. Один розташований на першому місці у видачі по певному запиту, а другий – на четвертому. У першого поганий фрагментом, а у другого – відмінний. При введенні пошукового запиту і перегляді видачі людина може подивитися на поганий фрагментом, прокрутити видачу нижче, і побачити те, що його більше зацікавить.

Розумієте, про що мова? По суті, з допомогою снипеттов ви можете збільшувати трафік на свій сайт в 2-3 рази, абсолютно не підвищуючи позиції сайту в пошуку! Звичайно, звучить здорово, тому текстові фрагменти так важливі. Ось основні елементи:

Як зробити правильний сніппет

Найважливіша частина фрагменту – заголовок

Насамперед, це заголовок. Він виводиться збільшеним шрифтом, а слова, які в ньому відповідають введеному запиту, виділяються ще й жирним шрифтом. Заголовок повинен братися з тега title. З цього випливає висновок, що цей тег у вас завжди повинен бути заповнений. У всіх статтях. У заголовку виводиться не більше 60 символів, тому вам немає абсолютно ніякої потреби робити його довше.

У складанні заголовка (це взагалі найважливіша частина фрагменту), потрібно враховувати щонайменше 2 рекомендації:

В ньому має бути основна ключова фраза, за якою йде просування

Заголовок повинен спонукати людини до кліку і подальшого ознайомлення із вмістом зацікавила його сторінки.

І якщо перша рекомендація сьогодні виконується практично всіма, то друга, навпаки, практично не виконується. Все тому, що люди часто просто не бачать сенсу особливо мудрувати над креативністю заголовків. Варто також розуміти, що не в 100% випадків ця креативність потрібна. Але все одно, використання нестандартного завжди може дати більш високий результат.

Креативність – не єдина складова. У заголовку, в ідеалі, повинен бути присутнім тригер, що спонукає людину зробити клік. Приклад:

Вас чекає провал в просуванні сайту! І ось чому

Погодьтеся, що такий заголовок вже точно цікавіше такого “як просунути сайт правильно”. Вже в заголовку ви стверджуєте, що нічого у людини самостійно не вийде. Природно, йому хочеться клікнути, щоб або спростувати це, або дізнатися, що ж такого секретного ви можете йому запропонувати.

Звичайно, в цьому прикладі в заголовок не була вписана ключова фраза, але це був просто приклад. Насправді, чим вище ваші навички копірайтера, тим більше у вас шансів на складання заголовків, які будуть відповідати обом параметрами. Вони будуть і оптимізовані під ключові запити, і сильно спонукати людини до негайної дії.

Загалом, Title повинен бути оптимізований, точний, інформативний, але в той же час короткий. Коротше, це ціле мистецтво – складання Title. Але по мірі збільшення вашої майстерності вас чекають приємні речі – поступове збільшення числа кліків саме по вашому сайту у видачі.

Хочу також зазначити, що важливо не займатися спамом в title. Пошуковики такого не стерплять. Спам передбачає використання двох і більше ключів в цьому і без того короткому тексті (максимум 60 символів). Тут все залежить від того, наскільки грамотно ви вмієте складати title. Тому що можна зробити це геніально, вписавши природним чином 3 ключа в заголовок. І ніхто не подумає, що ви нечесно ведете гру.

Потрібно лише розуміти, що місця в заголовку дуже мало, тому вирішивши його як-небудь поліпшити ви практично неминуче зіткнетеся з проблемою, що доведеться щось з нього викидати. Наприклад, додали органічно ще 1 ключ, але прибрали тригер. У підсумку начебто і покращилися позиції сайту по якомусь там запитом, але заголовок став більш сухим і не таким привабливим. Загалом, чим-то вам доведеться жертвувати, це ви можете з’ясувати вже в ході власних експериментів.

Url-адреса

Під заголовком виводиться url-адресу сторінки. Якщо не відображається головна сторінка сайту, то відображається шлях до сторінки у вигляді хлібних крихт. Хоча ця частина фрагментів генерується автоматично, ви все ж можете внести свої 5 копійок і поліпшити стан справ і тут.

Зокрема, доведено, що так звані ЧПУ-посилання, тобто зрозумілі людині читаються url-адреси, сприймаються людьми трохи краще, ніж незрозумілі. Звичайно, перевага це, швидше за все, мінімально, але все ж ЧПУ посилання є ще одним кроком до оптимізації сайту в цілому. Як мінімум вони вам не зашкодять, як максимум – принесуть мало користі.

Опис

Опис виводиться в сніппеті під заголовком, воно грає не таку велику роль, але все ж без нього не обійтися. Справа в тому, що дуже багато людей ліниві і читають виключно заголовок. Інші ж навпаки намагаються отримати якомога більше інформації про сторінку, перш ніж перейти на неї. Для таких людей ми і пишемо опис.

Зазвичай пошукова система бере для опису текст з мета тег description. Таким чином, заповнення цього тега є обов’язковим, якщо ви хочете нормально рухатися. Якщо ж description у вас немає, пошукова система може взяти опис з самого тексту.

Останнім часом так надходить пошукова система Яндекс навіть при наявності description. Так, я перевіряв у видачі Яндекса свої статті і зрозумів, що майже скрізь виводиться не то опис, що задано в description, а виводиться в основному текст, що межує з ключовими словами з пошукового запиту.

Ви можете максимально оптимізувати description, якщо будете в ньому органічно вживати ключову фразу, з якої очікується просування сторінки. Таких ключів може бути не 1, але все ж максимальна довжина опис має бути 160 символів, тому краще не займатися спамом і органічно вписати лише 1 ключ.

В якості опису сторінки пошукова система може використовувати опис, яке знайде у відповідних каталогах. Наприклад, в Яндекс.Каталозі або в DMOZ. Щоб не давати можливості пошуковикам брати опис звідти, потрібно використовувати спеціальні теги для робота. Докладніше дивіться у довідці Яндекса і Гугла.

Адресу компанії, телефон та час роботи

Для компаній, що надають якісь послуги і продає будь-які товари, особливо важливим є наявність в сніппеті контактної інформації. Справа в тому, що так зручніше користувачеві, тому що лізти на сайт кожній компанії в пошуках адреси і телефону – щонайменше незручно. Ну а зазначений час роботи також зайвим не буде.

Всю цю інформацію ви можете передати Яндексу за допомогою Яндекс.Довідника. Зокрема, там можна вказати адресу компанії, телефони, назва компанії, години роботи, розташування на карті і т. д. Все це елементи, які можуть бути додані Яндексом в сніппет. Вся ця інформація виведеться під описом сторінки сірим кольором, щоб не сильно відволікати увагу людини. Ще нижче буде виводитися адресу компанії. Він виводитися посиланням на відповідне місце на Яндекс.Картах. Дуже зручно. Ось так це приблизно виглядає:

Як зробити правильний сніппет

Вказівка всієї цієї інформації вже набагато покращить конверсію. По-перше, фрагмент просто красивий і по ньому приємно буде клікати. По-друге, він досить інформативний, хоча, можливо, опис можна було б зробити більше.

Швидкі посилання

Швидкі посилання – це 3-4 посилання на ключові сторінки, які є на вашому сайті, або на ключові розділи сторінки. Приклад додавання швидких посилань:

Як зробити правильний сніппет

Як бачите, крім основної статті можна відразу перейти до розділу історію музею, його опису і т. д. Це всі розділи однієї великої статті з вікіпедії. Іноді у швидких посилання виводиться щось інше.

Наприклад, ввівши в пошук “яндекс” мені, звичайно, видав на першому місці сайті Яндекса, але додатково в самому низу фрагменту були кілька швидких посилань, що ведуть на найпопулярніші сервіси порталу:

Як зробити правильний сніппет

Зручно? Безсумнівно. Адже Яндекс розуміє, що дуже часто користувачі за допомогою пошуку намагаються знайти конкретний сервіс і такі швидкі посилання напевно користуються попитом. Втім, отримати їх може будь-який сайт. Єдине, що для цього потрібно грамотно складена структура сайту. А ще пошуковий робот повинен мати можливість простежити цю структуру. Наприклад, якщо у вас головна навігація сайту зроблена з допомогою Ajax, то йому це буде зробити неможливо.

Іконка сайту

Про це я хотів написати навіть раніше, тому що важливість іконки величезна. Вона відображається в пошуковій системі Яндекс. Гугл ж поки не хоче поки вносити додаткові елементи в свої сніппети. Зокрема, favicon. Тому у видачі Гугла немає подібних картиночек.

Яндекс відображає графічну іконку сайту зліва перед заголовком. Це невелика картинка, але користь від неї неоціненна. Іконка може збільшити клікабельність вашого сайту. Це, в цілому, не потрібно навіть доводити. Як я вже говорив, найважливішим у сніппеті є заголовок. Так от, наша favicon як раз покращує зовнішній вигляд заголовка.

Унікальна іконка ліворуч у вашого сайту робить сніппет унікальним і виділяється серед інших. Якщо ви не використовуєте його, то втрачаєте щонайменше 10-20% додаткових кліків за вашим сторінок пошуку, які могли б бути, якби сніппет був привабливішим.

Якщо ви подивіться вище, то побачите на скріншотах 3 приклад снипеттов. 1 і 3 взяті з Яндекса, а другий з Гугла, тому біля нього немає іконки. Але все ж уявімо, що все це приклади з видачі Яндекса. За яким з трьох фрагментів ви б перейшли? Ймовірно, ви відповісте, що з першого або третього. Все просто – ми люди і ми любимо красиве. Якими б прекрасними не були ваші заголовки, без іконки в Яндексі ви 100% втратите частину своїх потенційних клієнтів і читачів.

Тому робити іконку треба. Якщо самі зробити не можете, варто замовити фахівця нормальний логотип. Це варто не мільйон рублів. У коді іконка задається в межах тегу head. Вона підключається як зовнішній файл:

Зазвичай для іконки допустимі формати ico і png. Третій параметр type не є обов’язковим сьогодні, так як сучасні браузери можуть самі визначити розширення файлу, але корисно його все-таки прописувати.

Ви повинні зрозуміти, що після завдання іконки ви не побачите її вмить у фрагментах. Має пройти якийсь час. Швидше за все, іконка додасться після чергового оновлення пошукової бази. При цьому у вкладці браузера вона з’являється зазвичай моментально після прописування (після оновлення сторінок сайту), тому це правильний шлях до того, щоб перевірити, чи правильно ви прописали шлях до зображення. Якщо неправильно, то іконка не відобразиться і потрібно буде виправити помилку.

Як ви можете додатково поліпшити сніппети в пошукових системах?

Буду банальним, але скажу, що необхідно використовувати підказки самих пошукових систем. На щастя, вони не є якимось секретом і доступні абсолютно всім з вас. Просто читайте довідку Яндекса і Гугла. Наприклад, в Яндексі можна побудувати розширений фрагментом, додавши додаткові поля з інформацією.

Наприклад, у ході такого читання ви можете прийти до додаткових думок, які дозволять поліпшити ваші сніппети. Наприклад, імпортування в Яндекс.Вебмастер yml-файл, дати Яндексу більше інформації про товари на вашому сайті, якщо у вас інтернет-магазин і т. д.

Також на формування фрагментів може впливати микроразметка. Наприклад, з її допомогою можна вивести рейтинг статті. Насправді можливостей для покращення фрагментів величезна безліч.

Як бути?

Замість підсумку у мене ось такий заголовок. У цій статті ми розглянули багато варіантів покращення та оптимізації фрагмента, вам потрібно застосувати хоча б щось, щоб вже значно поліпшити ситуацію.

Я рекомендую вам належить до ваших сторінок в пошуковій видачі так, як ніби ви даєте рекламу через Яндекс.Директ. Хто не знає, це такий сервіс для розміщення реклами в пошуку. Оскільки там потрібно платити за кожен клік, до складання заголовка, описи та інших елементів при створенні рекламної кампанії зазвичай ставляться дуже серйозно. І хоча при веденні свого власного сайту ви можете не ризикувати грошима, я все одно раджу підходити до складання і написання фрагменту також скрупульозно.

І звичайно, це далеко не все, що потрібно робити для якісного розвитку сайту і його просування в топ. А що ще, дивіться у нашому курсі по створенню, просуванню і розкрутці особистих блогів. А поки, я думаю, ви розібралися з питанням, як зробити сніппет для яндекса і гугла.