Збільшення конверсії сайту за допомогою приоритезированного меню в 4 етапи

19

Від автора: добре продумане меню може допомогти збільшити конверсію сайту, так і нашкодити веб-сайту. При правильному підході ви малюєте уявний шлях своїм відвідувачам, щоб збільшити свої продажі, визначити коло покупців або просто, щоб користувач відправив вам форму.

При неправильному підході ви відразу ж дозволяєте користувачеві витріщатися по всьому сайту. Є ймовірність, що він знайде саме те, що хочете ви, але вона дуже мала. Але чому це відбувається?

Хороший UX ніколи не підходить до питання конверсії по-дилетантськи – користувача буквально беруть за руку, забезпечуючи його інтуїтивно зрозумілими підказками. Так покупці будуть знати, де знайти потрібний їм товар, а ви досягнете своїх цілей – збільшите конверсію.

У цій статті я покажу вам просту стратегію щодо збільшення конверсії для будь-якого сайту. При правильному підході ви забезпечите користувачів не просто красивим веб-сайтом, але і допоможете їм досягти своїх цілей. Іншими словами, ви будете для них героєм.

Етап 1: Використовуйте стратегію лендінгем пейдж

Збільшення конверсії сайту за допомогою приоритезированного меню в 4 етапи

Що ми знаємо про онлайн маркетингу в 2016 році? Всі сайти повинні використовувати лендінгем пейдж, як частина стратегії по збільшенню конверсії. Якщо ви хочете зробити редизайн, вам не потрібно видаляти існуючі сторінки, ви просто можете додати те, що вже є.

Ідея полягає у створенні самодостатніх сторінок, на яких є вся необхідна користувачеві інформація для переведення його із звичайного відвідувача в покупця. Кількість лендінгем пейдж на сайті залежить від типу бізнесу та його цілей. Для простоти візьмемо ваш сайт портфоліо.

Наприклад, ви надаєте послуги з веб-дизайну та дизайну логотипів. На додаток до простих сторінок портфоліо, на яких будуть показані ваші роботи, ви хотіли б додати по одній лендінгем пейдж для кожного типу послуг. На кожній лендінгем пейдж ви могли б виділити найбільш сильні роботи з портфоліо, розмістити якийсь спонукає до купівлі текст, список ваших переваг, відгуки покупців, а також елемент, чітко спонукає до дії (CTA).

Причина виникнення лендінгем пейдж в тому, що ніхто не хоче, що б їх відвідувачі поневірялися від сторінки до сторінки. Дайте користувачам все і відразу в одному місці. Так ви підсилите воронку продажів, і знизите ризик втратити клієнта.

Етап 2: Виділяйте «грошові» сторінки

Збільшення конверсії сайту за допомогою приоритезированного меню в 4 етапи

Чи є якісь ще сторінки, які на вашу думку потрібні для підвищення конверсії крім лендінгем пейдж? Може, це сторінка відгуків? Або список ваших послуг? Якщо такі є, то у вас є два вибори:

Контекстні посилання

Розміщення посилань у тексті лендінгем пейдж може надати величезний вплив на приріст відвідувань заздалегідь заготовлених сторінок. Приміром, у вас на лендінгем пейдж є кілька тематичних прикладів. Можна запропонувати користувачам подивитися на інші приклади, розмістивши посилання під одним з прикладів.

Збільшення конверсії сайту за допомогою приоритезированного меню в 4 етапи

Лімітоване меню в хедері

Інший спосіб – обрати 2 або 3 головних сторінки і давати на них посилання у спрощеному меню хедера. Говорячи про наш приклад з портфоліо, в хедері можна розмістити посилання на 2 лендінгем пейдж, надавши користувачу можливість перестрибувати назад і вперед між вашими послугами.

Збільшення конверсії сайту за допомогою приоритезированного меню в 4 етапи

Ще краще зробити меню в шапці прилипающим, щоб вона завжди залишалася на місці під час прокручування.

Етап 3: Приберіть зайві акценти

Збільшення конверсії сайту за допомогою приоритезированного меню в 4 етапи

Ви коли-небудь чули про поняття «втома від прийняття рішення»? Концепція говорить про те, що людям дається занадто багато варіантів, з-за чого вони стають менш схильними приймати рішення. В мережі було популярне дослідження, що ілюструють цю концепцію на прикладі джему.

Для проведення дослідження в магазині виділили одну полицю, на якій розмістили 5 сортів джему. Перехожі зупинялися біля полиці, дивилися на асортимент, і більшість купувало перший сорт. Через пару годин у той же день на полиці вже розмістили 30 різних баночок. Люди підходили до полиці, дивилися на величезний вибір і йшли.

Ми не хочемо, що б з нашим сайтом було так само. Якщо дати користувачам занадто багато посилань в меню, вони заплутаються і підуть з сайту. Як це виправити:

Всі неважливі сторінки мають бути представлені на першому плані. Вони були спроектовані, як сторінки другого рівня навігації.

Ви самі вирішуєте, як будуть показуватися користувачам посилання другого рівня. Їх можна розмістити в іншому, менш важливому місці на сторінці (наприклад, над футером), або ж можна зберігати їх в прихованому меню, що відкривається по кнопці.
Приховані меню це гаряча тема спорів UX фахівців. Багато з них ненавидять ці меню з-за додаткового бар’єру, який ті створюють. Запам’ятайте: лендінгем пейдж і сторінок меню першого рівня повинне вистачати для підвищення конверсії. Сторінки другого рівня створені для тих, кому вони потрібні.

Видаливши менш важливі варіанти (або прибравши з них акцент), ви спростите користувачеві життя і вкажете йому чіткий шлях, тим самим підвищивши і користувальницький досвід.

Етап 4: Використовуйте кнопки CTA

Зрозумілий і потужний заклик до дії (CTA) – основна мета веб-сайту. Повернемося до прикладу з сайтом портфоліо. Припустимо, що основна мета це змусити користувача заповнити форму й запланувати дзвінок для консультації. Після відправки форми ви хочете перекинути користувача туди, де він найбільше очікує виявитися.

Я раджу розміщувати кнопку не тільки в тілі лендінгем пейдж, але і в меню хедера. Для виділення варіанти в меню необхідно стилізувати його під кнопку. Так ви візуально виділіть цей елемент, особливо якщо задіюєте яскраві кольори, які більше ніде не використовуються.

Збільшення конверсії сайту за допомогою приоритезированного меню в 4 етапи

Збираємо всі разом

Після виконання описаних вище кроків ви розставляєте пріоритети в меню, створивши тим самим продуману ієрархію:

Найважливіше: CTA кнопки

Середня важливість: Елементи навігації першого рівня

Менш важливі: Приховані або приглушені елементи навігації другого рівня

Створивши таку ієрархію, ви побачите загальний приріст конверсії за рахунок виділяються CTA кнопок і допоміжних посилань першого рівня. Всі інші елементи, що не впливають не збільшення конверсії, приховані від очей і не відволікає користувача від основного завдання.

Заключні думки

Як веб-дизайнери, найважливіше, що ми можемо зробити для клієнтів це максимально прокачати головний інструмент маркетингу – їх веб-сайт. Створюючи чіткий шлях конверсії, ми вкладаємо свою частку в успіх замовника. Саме такий підхід буде відрізняти вас від інших дизайнерів, що дозволить знаходити більш великих клієнтів з великими бюджетами.
Зрештою, нормальний сайт це непогано, але по-справжньому вистрілює тільки той сайт, який призводить до збільшення конверсії.