Boeing співпрацює зі стартапом Charm Industrial, щоб видалити з атмосфери 100 000 метричних тонн вуглекислого газу. Угода відображає зростаючу тенденцію компаній звертаються до технологій видалення вуглецю як альтернативи значному скороченню викидів.
Як працює Charm Industrial
Charm Industrial збирає відходи сільського та лісового господарства — матеріали, які інакше розкладалися б і виділили вуглекислий газ. Потім вони використовують інтенсивне тепло, щоб перетворити ці відходи на «біо-нафту», складну суміш вуглеводнів. На відміну від простого спалювання цих відходів, Charm закачує біонафту глибоко під землю, часто в перепрофільовані нафтові свердловини, де вона назавжди залишається секвестрованою. Цей процес дозволяє їм продавати «кредити на видалення вуглецю» компаніям, які прагнуть компенсувати свої викиди.
Чому це важливо для авіації
Авіаційна промисловість стикається зі значними проблемами щодо зменшення свого вуглецевого сліду. Перехід на екологічно чисте авіаційне паливо дорогий і повільний. Видалення вуглецю, хоча і не замінює скорочення викидів, пропонує авіакомпаніям, як-от Boeing, потенційно дешевший і швидший спосіб досягти цілей щодо нульових викидів.
За оцінками одного дослідження, авіаційній галузі потрібно буде витратити щонайменше 60 мільярдів доларів на компенсацію викидів вуглецю до 2050 року, щоб досягти нульових викидів. Компанії все більше розглядають видалення вуглецю як життєздатний варіант.
Крім видалення вуглецю: потенціал біовугілля
Charm також виробляє біовугілля, речовину, схожу на деревне вугілля, яка може покращити стан ґрунту та підвищити продуктивність сільського господарства. Незважаючи на те, що використання біовугілля все ще знаходиться на початковій стадії, воно пропонує додаткові переваги, окрім чистого поглинання вуглецю.
Динаміка вартості та ринку
Два роки тому Charm продала 112 000 кредитів на видалення вуглецю компанії Frontier, орієнтованій на клімат, у рамках попередньої угоди за 53 мільйони доларів (приблизно 470 доларів за метричну тонну). Charm прагне знизити вартість приблизно до 50 доларів США за метричну тонну, роблячи видалення вуглецю більш доступним для великих покупців, таких як Boeing.
Фінансові деталі угоди з Boeing залишаються нерозкритими.
Це партнерство свідчить про зростаючу залежність від технологій видалення вуглецю як доповнення до, а не заміни, прямого скорочення викидів в авіаційному секторі. Довгострокова життєздатність цього підходу залежить від здатності Charm масштабувати свою діяльність і зменшувати витрати.

























