Поради як створити логотип для вашого сайту

24

Від автора: логотип є ключовим елементом дизайну сайту і важливий для бізнесу в цілому. На сайті він є першою точкою контакту з відвідувачем. У бізнесі ж він виділяє вас серед інших конкурентів, привертає увагу, підвищує популярність вашої компанії. Звичайно ж, для цього лого має бути ефективним. І про те, що таке ефективний логотип, а також як його створити, ми сьогодні і поговоримо!

Поради як створити логотип для вашого сайту

Трохи теорії: поняття ефективності логотипу

Про основні функції і можливості логотипу вже було сказано вище. Ця маленька іконка здатна викликати приголомшливий результат, якщо вона буде відповідати вашому бізнесу і сподобається цільової аудиторії.

Насправді лого — це потужний інструмент для залучення нових клієнтів, а також спонукання їх звертатися до вас знову і знову. Вони звертаються до вас, залишаються задоволені товаром або послугою, запам’ятовують вас по логотипу, після чого повертаються до вас, а не йдуть до конкурента.

Результат наростає, як сніжний ком. І якщо якість пропонованих вашою компанією товарів або послуг ми не будемо піддавати сумніву, то якість і ефективність логотипу — це додатковий і підвладний вам фактор. Він дозволить вам домогтися визнання цільової аудиторії при порівняно малих витратах.

Проблема в тому, що початківці бізнесмени рідко замислюються про подібної оптимізації своїх витрат. У таких компаній найчастіше або взагалі немає логотипу, або він намальований «на коліні» у чомусь на кшталт WordArt. Звичайно ж, це не означає, що ефективна іконка обов’язково повинна бути створена відомим дизайнером або дизайн-студією. Точніше, це було б непогано — такі люди зазвичай знають, що вони роблять, але подібне рішення тягне за собою чималі витрати. І найчастіше вони є непідйомними для бізнесмена-початківця.

Ми ж розглянемо інший шлях: як створити ефективний логотип з мінімальними витратами, враховуючи специфіку і деякі хитрощі цього процесу.

Хто і як малює логотипи?

Про розробку концепції логотипу ми поговоримо нижче. Поки ж ненадовго зупинимося на розгляді того, хто і яким чином згодом втілить вашу ідею в життя. Найбільш очевидні варіанти:

Ви самі малюєте логотип в будь-якому доступному графічному редакторі. Це безкоштовно, але займе багато вашого часу і вимагає наявності певних навичок.

Дизайнер-фрілансер намалює іконку по вашому замовленню. Доведеться платити, причому чимало, але при цьому ви самі берете участь у процесі тільки на певних етапах. Також великий ризик отримати незадовільний результат або залишитися зовсім без нього.

Дизайн-студія створить логотип для вас. Якщо в попередньому випадку може бути просто дорого, то в цьому — дуже дорого. Вкрай небажаний варіант для початківця бізнесмена, тому як вартість роботи деяких студій порівнянна з піврічним рекламним бюджетом. Звичайно, в більшості випадку в результаті виходить красивий і запам’ятовується логотип, але ціна такого рішення досить висока.

Ви проводите аукціон-тендер, де кілька дизайнерів змагаються втілення вашої ідеї в логотипі. Це довго, є ризик не отримати того, що потрібно, але буде вибір варіантів при порівняно адекватних витратах.

Ви самостійно використовуєте онлайн-генератор (конструктор) логотипів. Мінімальні тимчасові витрати, дуже дешево або безкоштовно, не потрібні спеціальні навички, надається вибір з декількох варіантів.

У кожного з цих варіантів є свої переваги і недоліки. І якщо шукати співвідношення максимальної вигоди і мінімальних витрат, то створення логотипу самостійно та/або використання конструктора логотипів в даному випадку виглядає найбільш привабливим.

Після того, як ми з’ясували які є способи отримати логотип, давайте перейдемо безпосередньо до опису процесу створення концепції логотипу і важливим умовам його втілення в привабливою та ефективною іконці.
Для цього потрібно пройти кілька кроків:

Надихаємося і шукаємо ідеї для концепції

Розробка правильної концепції — це базова умова створення ефективного логотипу. Вам потрібно визначитися з тим, що ви хочете бачити на іконці своєї компанії, а також яким чином з її допомогою донести до цільової аудиторії потрібний посил.

Даний етап також можна назвати найскладнішим і відповідальним, так як від нього найбільшою мірою залежить підсумковий результат. Творчий ступор, метання з крайності в крайність, відсутність ідей або їх надлишок — це далеко не весь перелік проблем, з якими можна зіткнутися під час розробки концепції логотипу.

Де можна почерпнути натхнення та цікаві ідеї?

В першу чергу, аналізуйте сайти конкурентів. Співвіднесіть успішність компаній-колег і їх логотипи — композицію, колірну гаму, форму, посил і так далі. На основі цього ви зможете визначити, чи варто вам орієнтуватися на них, або ж навпаки — відштовхуватися і створювати абсолютно несхоже лого.

Далі радимо вам заглянути в онлайн-галереї логотипів. Такі веб-проекти щодня поповнюються сотнями нових варіантів, серед яких напевно знайдуться схожі за тематикою іконки з цікавим втіленням ідей, схожих з вашою. Почніть свій творчий пошук з Dribbble, а далі вже орієнтуйтеся на власні відчуття.

Поради як створити логотип для вашого сайту

Не забувайте також і про цільової аудиторії, адже їх уподобання і антипатії є одним з найбільш важливих факторів формування концепції ефективного логотипу.

Поради як створити логотип для вашого сайту

Опитайте своїх клієнтів або просто подумайте над тим, що їм подобається, до яким соціальним, віковим, статевим та іншим груп вони належать, а також чим для них приваблива саме ваш сайт і компанія в цілому. Ці базові характеристики часто є ключовою підказкою при виборі графічного оформлення і композиції логотипу.

Також не забувайте експериментувати. Відкрийте будь-який графічний редактор або онлайн-конструктор логотипів, і сміливо створюйте втілення різних ідей.

Поради як створити логотип для вашого сайту

Це зручно і заощадить вам немало часу, адже ви зможете візуально оцінити життєздатність того або іншого варіанта. І на основі однієї або кількох таких «чернеток» пізніше ви зможете створити остаточний варіант логотипу.

Види логотипів і варіанти композиції

Усі логотипи поділяються на три види:

знакові (на лого представлено символьне зображення — силует, абстрактне зображення, буква, абревіатура або будь-яка інша впізнавана знакова фігура);

текстові (слово, фраза або назва бренду);

комбіновані (поєднання символу і тексту — найбільш універсально і найкраще запам’ятовується).

З очевидних причин, найбільш популярні і ефективні логотипи третього виду. Часто також використовують текстові логотипи для сайту. Їх відносно простіше створити ніж комбіновані або знакові.

Але незалежно від того, який саме варіант ви вважаєте відповідним для свого бізнесу, існує ряд базових принципів створення гарного лого. Майте на увазі: не страшно, якщо якийсь з них не відповідає формату вашої компанії. Це своєрідний «стандарт», на який варто орієнтуватися настільки, наскільки це можливо в кожному окремо взятому випадку. Давайте ж розглянемо ці принципи.

Загальні правила створення ефективного логотипу

1. Максимально можлива простота

Чим простіше буде ваш логотип, тим легше його розміщення не тільки на вашому сайті, але й на поверхнях будь-якої площі — від маленької візитки до величезного вуличного банера. Утримайтеся від використання великої кількості кольорів, різноманітних шрифтів і зображень з великою кількістю дрібних деталей — вони просто «загубляться» при розміщенні іконки на малих поверхнях.

Поради як створити логотип для вашого сайту

Крім того, перевантажена дрібними деталями логотип гірше запам’ятовується цільовою аудиторією. Прагніть до мінімалізму настільки, наскільки це допустимо, як Apple або Nike.

2. Креативність може стати вашим козирем

Оригінальний логотип краще запам’ятовується — це факт. Якщо є бажання і можливість, ви можете зробити спробу виділитися на тлі конкурентів саме таким чином. Тому спробуйте пройтися по колекціях креативних іконок і почерпнути ідею, яка могла б допомогти вашого логотипу стати дійсно унікальним. Це може бути оригінальна іконка або шрифт, цікаве поєднання іконки та тексту, створення 3D ефекти і так далі.

Поради як створити логотип для вашого сайту

Звичайно, проявляти креативність не так-то просто. Але після пари-трійки не дуже вдалих варіантів у вас напевно вийде гідний уваги логотип.

3. Універсальність

Якісний і ефективний логотип завжди добре виглядає, будь то візитка, сайт, білборд, футболка або щось ще. Спробуйте збільшити/зменшити логотип в графічному редакторі, роздрукуйте якщо є можливість. Подивіться як логотип виглядає, чи всі елементи детально видно, все добре? Якщо це так, то ви створили якісний логотип.

4. Довговічність

Постарайтеся не використовувати при створенні логотипу модні ефекти, шрифти і зображення. Мода приходить і йде, а лого повинен служити вам протягом усього життя компанії з незмінною ефективністю. Так ви зможете уникнути невиправданих витрат.

Поради як створити логотип для вашого сайту

Логотип компанії Nike створений у 1975 році

Якщо ж діяльність вашої компанії все ж вимагає бути «на одній хвилі» з модними тенденціями сезону, поступите мудрішими і не робіть їх основою вашого логотипу. Розробіть своєрідну базу, яку в подальшому зможете незначно змінювати у відповідності з новими віяннями, але при цьому без втрати загальної впізнаваності бренду для вашої цільової аудиторії.

5. Легкість сприйняття

Якщо ви де-небудь розміщуєте логотип (сайт візитка і т. д.) — залиште достатньо вільного простору навколо нього, щоб глядач мимоволі звернув на іконку увагу. У такому разі лого краще сприймається і запам’ятовується.

Поради як створити логотип для вашого сайту

Поговоримо про колір

Колір — це те, що може значно підвищити ефективність логотипу або ж звести її нанівець. Все залежить від того, чи правильно ви його виберете.

Існує ряд усталених асоціацій, якими ви можете скористатися при формуванні позитивного іміджу компанії в очах цільової аудиторії. Наприклад, червоний — це сила, енергійність, агресія, тоді як синій асоціюється з надійністю, спокоєм і стабільністю.

Нижче представлена інфографіка, на якій коротко описано переважні колірні гами для різних галузей бізнесу. Спираючись на неї, проаналізуйте, які колірні комбінації використовують ваші конкуренти і наскільки це успішно.

Поради як створити логотип для вашого сайту

Звичайно, правильно обраний колір логотипу не зможе автоматично зробити ваш бізнес прибутковіше, клієнтів — лояльніше, а сайт — більш відвідуваним. Але підкреслити потрібні якості вашої компанії і невербально оголосити про них цільової аудиторії він цілком здатний.

Колір також функціональний, і про це можна судити за ступенем зорового напруги, частоти залучення уваги і загальної читабельності. Тому вам варто мати на увазі, що:

краще не використовувати більше двох основних кольорів на одному логотипі (для додання обсягу використовуйте їх відтінки);

необхідно подбати про достатню кількість вільного місця навколо логотипу;

забарвлення логотипу повинна якщо не збігатися з колірною гамою сайту візитки, білборди, бланка), то хоча б гармонійно виглядати на цьому тлі.

Є написи? Потрібен шрифт

Якщо на вашому логотипі присутні написи (назва компанії, девіз або щось ще), то потрібно підібрати для них відповідний шрифт. З цього приводу існують дві базові рекомендації:

Читабельність

Шрифт повинен бути читабельним незалежно від розміру логотипу. Тому постарайтеся утриматися від різноманітних варіантів з негативним кернінгом, коли символи знаходяться дуже близько один від одного, інакше на візитці або значку напис вийде нерозбірливою. Також варто мати на увазі, що в деяких випадках позитивний кернінг (збільшення відстані між символами) може створити відчуття незв’язності написи при розміщенні логотипу на поверхні з великою площею, наприклад, футболці.

Утримайтеся від комбінування

В ідеалі на лого повинен бути тільки один шрифт. У крайньому випадку — два.

Поради як створити логотип для вашого сайту

Більша кількість внесе хаос створить відчуття неохайності, що навряд чи позитивно позначиться на сприйнятті клієнтами вашої компанії. Звичайно, ви можете комбінувати шрифти, але якщо ви новачок, то є шанс, що ви зробите це не дуже вдало.

Ще трохи рекомендацій

Наостанок наведемо ті рекомендації, що не увійшли в той чи інший розділ, але які також здатні полегшити вам життя:

Уникайте недомовленостей і різночитань логотипу: люди повинні відразу розуміти, чим займається ваша компанія. Винятки допустимі лише у деяких випадках прояву креативності, але навіть тоді намагайтеся передбачити всі можливі варіанти трактувань.

Не бійтеся експериментів і не зациклюйтеся на одному варіанті логотипу. Створіть 3-4 відрізняються один від одного макета і поцікавтеся у співробітників, колег або клієнтів, який з них здається найбільш привабливим. У процесі подібного опитування можуть виявитися цікаві деталі.

Оптимальний фон для логотипу — прозорий, за рідкісними винятками. Подібне рішення полегшить вам подальшу розміщення лого на кольоровий підкладці. Формат зображення для розміщення на сайті — PNG або GIF.

Збережіть логотип в різних форматах. Для розміщення в інтернеті, PNG, GIF або JPEG, для друку PDF, EPC.

Сподіваємося, що наведені вище рекомендації допоможуть вам створити ефективний логотип для своєї компанії. Отримуйте максимальний результат з мінімальними витратами, використовуючи онлайн-сервіс Logaster — зручний інструмент для втілення в життя найоригінальніших ідей!