Переоптімізація сайту – що це і як не допустити

303

Від автора: переоптімізація сайту – основна причина того, що сайт отримує значно менше трафіку, ніж міг би. Також це часта причина закриття інтернет-проектів. Сьогодні пропоную поговорити про те, як не допустити переоптімізацію.

Переоптімізація сайту – що це і як не допустити

Взагалі SEO (search engine optimization) – це комплекс заходів по просуванню сайту в пошукових системах. У нас в рунеті основними пошуковими системами є Яндекс і Google, інші популярні значно менше.

Так от, можна зробити для оптимізації занадто багато, а можна, навпаки, мало. А що ж краще? Абсолютно точно можна заявити, що сьогодні НЕДОоптимизация набагато краще, ніж Переоптімізація.

По-перше, де ви бачили фільтри від пошукових систем, які вручаються за недостатню оптимізацію сайту?) Що, прийде робот з Яндекса і скаже: “О, у нього взагалі погано статті заточені під ключі, не налаштовані ЧПУ, немає зворотних посилань, перелінковки і т. д. Вручу-ка я йому фільтр”. Є таке? Такого немає і не буде.

Тут я, звичайно, теж не до кінця прав, тому що є окремі технічні косяки, які можуть сильно нашкодити сайту, якщо їх не прибирати. Наприклад, дублі сторінок. Але це швидше виняток з правил.

Що ж стосується переоптимизации, то тут все не так. Надмірне повторення ключових слів у текстах, велика і неякісна посилальна маса, посилальні вибухи з-за всяких там прогонів по каталогах і масових скупок зовнішніх посилань – все це основні причини потрапляння під фільтр. Давайте розглянемо їх детальніше.

Взагалі оптимізацію сайту можна поділити на внутрішню і зовнішню. Під внутрішньою слід розуміти оптимізацію текстів, мета-тегів і самого сайту в цілому (різні тех. налаштування входять сюди). Під зовнішньою – в основному нарощування посилальної маси і соціальних сигналів.

Внутрішня оптимізація – що робити не потрібно

Спочатку поговоримо про роботу з текстами, тобто з контентом. Є багато різних думок з цього приводу і знайти істину дуже непросто. Зокрема, ось що кажуть сеошники про текстах:

унікальність тексту важлива/ неважлива

нудота грає роль в seo/ не грає ролі

Це 2 основні показника тексту. З унікальністю все можна пояснити досить легко. Унікальність тексту, безсумнівно, дуже важлива для блогів і всякого роду тематичних проектів, де ставка робиться на унікальний контент. Якщо ж у вас комерційний сайт, візитка і т. д. то тут можна сперечатися дуже довго. Я не кажу про повне копипасте, це в будь-якому випадку погано, але не факт, що різниця в 5-15% унікальності буде грати ключову роль.

Інша справа – академічна нудота і кількість входжень основних і додаткових ключів в статтях. Тут я не згоден з тим, що це не важливо. Взагалі нудота це кількість повторень найчастіших слів у тексті, а також фраз.

Наприклад, якщо у мене в коротенькій статті слово “сайт” повторюється 30 разів, хіба це добре? Такий текст не так приємно читати користувачеві, а якщо в ньому повторюються і інші слова, то людини може нудити від такого читання. Звідси і пішов термін.

Так ось, якщо у вас основна ключова фраза: “як розкрутити сайт”, ви обов’язково повинні стежити за тим, щоб вона не повторювалася в тексті дуже часто. Тут все залежить від обсягу тексту. Я б виділив такі критерії:

Текст довжиною 1000-3000 символів – 1-2 входження основного ключа

3000-7000 символів – 1-3 входження

Від 7000 – 3-5 входжень

Тут варто брати до уваги багато чинників. Наприклад, якщо у вас в ключовій фразі 7 слів, то як би наш мозок сам підказує нам, що навіть одного входження достатньо, а 2 і більше вже будуть виглядати неприродно.

Більш того, не бійтеся використовувати фразу в різних поєднаннях, а також використання входження з розбавленням, а не тільки точні. Приклад:

Точне входження – “купити пісок у Москві”;

Неточне – “купуючи пісок в Москві”;

З розбавленням – “купити пісок недорого в Москві можна там і тут”

Практика показує, що дуже часто основна ключова фраза звучить неприродно. Приклад: “вікна ростов купити”. Якщо так, то краще вже не використовувати точне входження зовсім, а з допомогою роздуми придумати більш природні варіанти. Наприклад: “Вікна в Ростові: купити зі знижкою”

Якщо ви помітили, у цьому заголовку присутні всі три ключових слова і в підсумку наша пропозиція виглядає дуже природно. Потрібно пам’ятати, що пошуковики люблять природність і ненавидять, коли ви СПЕЦІАЛЬНО ліпіть в тексті 5-6 разів ключову фразу. У такому випадку ніяких шансів надовго затриматися в топі немає, а якщо таких текстів на вашому сайті багато, то можна отримати фільтр. Наприклад, АГС.

АГС – анти гівно-сайт. Я не лаюся, воно так і є. А який сайт можна назвати, вибачте за вираз, гівном? Той, на якому все зроблено для пошукових машин, а не для людей. АГС – це противага СДЛ (сайт для людей). Але основна причина вручення АГС – продаж посилань з сайту.

Загалом, такі справи. Один з пунктів переоптимизации сайту – це як раз спам ключами в тексті. Але не менш небезпечним є:

Спам в метатегах

Переоптімізація сайту – що це і як не допустити

Сьогодні використовуються 2 основних мета-тега. Це title і description. Перший важливіше другого, але й другим не варто нехтувати. Зазвичай сеошники кажуть, що в тайтлі обов’язково повинна бути присутня основна ключова фраза. Взагалі title сам по собі не може бути дуже довгим – максимум 60-70 символів, бо більше просто не влізе в пошукову видачу в один рядок (а саме стільки місця займає заголовок). Але все ж багато примудряються вставити в title ключову фразу кілька разів. Наприклад, нехай наш ключ “вирощування огірків”. Приклад поганого тайтла: “Вирощування огірків. Все про вирощування огірків тут”

Чи це Не спроба обдурити пошукову машину? У більшості випадків це саме так і є. Раніше це працювало, тому люди так і робили. Але потім пошукові системи (зокрема, Яндекс) вжили рішучих заходів. За такі тайтли можна і фільтр отримати, ось так все серйозно тепер.

Те ж саме з мета-описом, тобто description. Загальні рекомендації щодо його заповнення такі:

Обсяг тексту повинен бути 120-160 символів

Можна вставити 1 ключову фразу в точною або неточному входження

І тут теж багато роблять переоптімізацію, оскільки в дескрипшен можна вставити більше тексту, то вони це і роблять. Тільки це текст, практично повністю складається з ключів. Тут можна сказати тільки одне: не треба так.

Взагалі в описі може навіть не бути точного входження, це не завадить сторінці зайняти високу позицію в пошуковій системі з часом.

Приховані від людей слова

Ооо… Це взагалі повний кошмар. Сподіваюся, ніхто з вас не додумається до такого… Суть цього способу просування в тому, що на сторінці розміщується нормальний незаспамленный текст, який приємно читати людям. А де-небудь нижче або в самому тексті вживаються ключові слова у масовій кількості, але їх на сторінці не видно, тому що вони ховаються за допомогою стилів.

Є маса способів зробити текст невидимим в css. В результаті людина бачить одне, пошукова машина – інше. Але по мені, це велике зло, це просто справжнє seo-злочин! Але навіть якщо так, все одно це не спрацює. Як я вже говорив раніше працювало, зараз за таке пошукові системи тільки по голові вам дадуть. Ну гаразд, не вам, а вашим сайтам точно.

Зовнішня переоптімізація

Ось ми і підійшли до мого самому коханому пункту. Прогони по каталогах, покупки посилань, тимчасова оренда – це те, що в основному веб-майстри розуміють під зовнішньою оптимізацією.

Сьогодні можна знайти масу, просто величезна безлічі пропозицій по прогону, як платних, так і безкоштовних. Але якщо вже говорити про це, то потрібно обов’язково хоча б трохи торкнутися питання: “А що таке якісна зовнішня посилання на сайт для пошукової машини?” Якщо відповідати максимально коротко, то:

Це посилання з трастового незаспамленного сайту;

В ідеалі у того сайту тематика така ж, як і у вашого;

А тепер давайте подумаємо, чи відповідають цим вимогам 90% каталогів, які є в рунеті:

Швидше за все, вони дуже заспамлены, тисячі веб-майстрів залишили там свої посилання до вас

Чи вони однієї тематики з вашим сайтом

Всі питання можна закривати. При реєстрації в таких каталогах ви отримуєте десятки посилань на свій сайт, але їх якість дуже посередньо, якщо не жахливо. Чи буде якась користь? Навряд чи. А якщо різко виконати масовий прогін для молодого сайту, це швидкий шлях до того, щоб занапастити його.

Знову ж таки, я не проти каталогів. Є Яндекс.Каталог, є Mail.Каталог і кілька інших дуже авторитетних і трастових каталогів, можливо, ви навіть знайдете тематичні, де зібрані тільки сайти вашої тематики. Відмінно. Тільки додавати ресурс в такі каталоги треба самостійно і вручну.

Загалом, слово “прогін” тепер повинно викликати у вас тільки огиду, і нічого більше.

Покупка посилань

Мені здається, сьогодні пошукові системи дуже легко можуть визначити, чи є посилання покупними або немає. У зв’язку з цим, я б не рекомендував купувати взагалі. Деякі оптимізатори кажуть, що якщо робити це обережно (1 посилання в місяць, наприклад), то ніяких проблем не буде. В цілому, я з ними погоджуюся.

Інша справа, коли за 1 день ви вливаєте на біржу посилань 20 тисяч і купуєте на всі гроші посилання. Тут я хочу звернути вашу увагу на слово “природність” і фразу “посилальний вибух”. Відчуваєте до чого це я?

Як пошуковій системі ставиться до того, що раптом на ваш сайт почали масово посилатися інші? 2 місяці взагалі не було посилань, а тут раптом за 1 день відразу кілька десятків. Посилальний вибух це неприродно, і це легко виявити. А як ви пам’ятаєте, пошуковики люблять природність.

За покупку посилань від пошукових систем передбачені такі фільтри: Google Penguin і Яндекс.Мінусинськ. З цього можна зробити висновок, що обидві пошукові системи вжили заходів по боротьбі з неприродним посилальним просуванням.

Переоптімізація сайту – що це і як не допустити

Звичайно, навряд чи ви отримаєте фільтр за пару покупних посилань, в першу чергу фільтри спрямовані на великих гравців інтернету. І я вам скажу, що багато великі сайти постраждали від них. Втім, це і не означає, що вас, дрібного підприємця, не помітять. Сьогодні з впровадженням подібних фільтрів потрібно діяти дуже обережно.

На мій погляд, покупка посилань (саме купівля) є сьогодні поганим способом просування як мінімум з двох причин: ви витрачаєте свої гроші, причому не маленькі, а за це можете ще й отримати покарання.

Оренда посилань

Переоптімізація сайту – що це і як не допустити

А це, на мій погляд, найгірший спосіб просування на сьогоднішній момент. По-перше, оренда посилань вмирає. По-друге, якість таких посилань зазвичай набагато гірше, ніж вічних. По-третє, є ризик отримання санкції від пошукових систем.

Є у цього способу і переваги. Наприклад, можливість “підняти” сайт в пошуку на короткий час, після чого напевно знову спостерігатиметься падіння позицій. Дуже мало сьогодні в мережі якісних сайтів, на яких можна орендувати посилання. Крім цього, логічно припустити, що пошукові системи давно знають про такий спосіб просування і вміють його обчислювати.

Найбільша проблема такого способу просування – його очевидна неприродність. Зазвичай, якщо якісь посилання і розміщуються на ресурсі, то назавжди. Ну а ще одна проблема орендних посилань – місце, де їх розміщують. Я зараз не про сайти, а про місце в шаблоні.

Тимчасові посилання зазвичай можна знайти в боковій колонці, під статтею або навіть в футері. А ми з вами знаємо, що найбільш цінні посилання в самому контенті. Таким чином, користь від розміщення поза основного тексту набагато менше.

Що потрібно знати про нарощування ТІЦ простого веб-майстру

Ніколи не розумів людей, що однією з першочергових цілей у розвитку сайту ставили ТІЦ. На мій погляд, цей показник має мінімальне значення у визначенні якості сайту. Доказ цьому те, що багато “жирних сайтів” отримали свого часу фільтр від пошукачів і сидять з великим ТІЦ, але без трафіку і перспектив подальшого розвитку.

Тематичний індекс цитування повинен зростати природно. В ідеалі ви взагалі можете не перевіряти його і не прагнути його яким-небудь чином підвищити. Вплив ТІЦ на видачу, швидше за все, мінімально. Чому можна так стверджувати? Тому, що я десятки разів бачив у пошуку один сайт вище іншого, але при цьому той, що був вищий, мав маленький ТІЦ (або взагалі не мав).

Підсумок

Загалом, ось ми з вами розглянули основні способи переоптимизации. Основна мета цієї статті – вберегти вас від неправильних дій, тому що це може згубно позначитися на ваших інтернет-проектах.

В просуванні сайтів краще користуватися принципом “тихіше їдеш – далі будеш”. Якщо вам потрібні блискавичні результати, то саме життя доводить протилежне. Наприклад, професійному спортсмену потрібно багато років тренуватися, щоб стати чемпіоном (і то не факт), актору потрібно відмінно зіграти на другорядних ролях, перш ніж він отримає шанс проявити себе в головній ролі. Все це можна застосувати і до просування сайту. Якщо ви розумієте це, то напевно вас чекає успіх у цій справі. Ну а щоб вже сьогодні знати всі фішки по просуванню сайтів, пропоную вам також ознайомитися з курсом, який навчить вас з нуля створювати, просувати і (головне) заробляти на блогах.

Заодно це дозволить вам самостійно перевірити сайт на переоптімізацію на основі тих знань, які ви отримаєте.