Щільність ключових слів

18

Від автора: при просуванні сайту і окремих його сторінок багато оптимізаторів згадують в якості одного з факторів щільність ключових слів. Так вона важлива сьогодні і яке значення щільності оптимально? Давайте розберемося з цим питанням.

Щільність ключів – що це?

Отже, щільність ключових слів – це відсоток їх наявності в тексті. Щоб було зрозуміло, давайте розглянемо такий приклад: ви написали 300 слів і 6 разів було використано слово «стіл». Таким чином, щільність цього слова в тексті становить 2%, тому що 6 – це 2% від числа 300. Думаю, все зрозуміло.

Так от, під щільністю ключів зазвичай розуміють відсоток повторення всіх слів з ключової фрази, разом узятих. Для аналізу щільності і близької до неї нудоти я рекомендую використовувати сервіс від Advego. Зараз я як раз проаналізую в ньому одну з своїх статей, написаних досить давно.

Щільність ключових слів

Сервіс показує класичну нудоту тексту (оптимальне значення 3-5), академічну (5-10), а також багато чого іншого. Щільність ключів ми можемо порахувати наступним чином:

Визначити основну ключову фразу

Підсумувати частоту кожного слова з фрази

Наприклад, ця стаття просувається під запит «як створити сайт на wordpress». Звичайно, не тільки під нього, але він є основним. З цієї фрази ми можемо виділити 3 основних ключових слова: сайт, створити і wordpress. Як і на є стоп-словами, тому ми їх в розрахунок брати не будемо.

SEo-аналізатор від Advego покаже вам частоту повторень найбільш використовуваних слів, тому вирахувати щільність не складе праці. Так, підсумовуємо 2.49 + 2.4. Ну і, припустимо, слово «створити» зустрічається у нас 6 разів, так що додамо ще 0.5. Разом виходить приблизно 5.5%. Це і є наша щільність ключових слів.

Оптимальна щільність ключових слів

Коли ви отримали якесь значення, залишається тільки зрозуміти, наскільки воно оптимально. Хочу відразу сказати, що в колах оптимізаторів і досвідчених веб-майстрів найбільш поширена думка, що найбільш оптимальним є відсоток щільності 5-7%. Справа в тому, що якщо менше, то виходить як би недостатня оптимізація, а якщо більше (більше 8%), то вже схоже на переспам.

А що раджу я? Я можу лише радити тримати ці цифри (5-7%) в розумі, але не надто намагатися оптимізувати всі під них. Справа в тому, що це всього лише думка кола людей, хоча воно і досить обґрунтоване.

Потрібно розуміти, що щільність ключових слів сьогодні грає мізерну роль в тому, на яких позиціях буде сайт. Може бути так, що щільність менше 3% і публікація все одно вийде в топ, а може бути і по-іншому. У багатьох веб-майстрів я бачив статті з досить серйозним відсотком щільності ключів. І вони теж були в топі. Тобто якогось магічного значення тут немає і не буде.

Щільність і нудота

Не дарма ці параметри обчислюються в одному і тому ж сервісі. Вони дуже близькі один до одного. Можна навіть сказати, що щільність ключів і є нудотою. Відмінність тільки в тому, що при аналізі нудоти ще враховуються інші часто повторювані слова, які не є ключовими. У вас і такі будуть по-любому.

Так от, обидва параметри визначають якість тексту. Звичайно, не одні вони. Є ще такі параметри, як унікальність, вода, грамотність. Безсумнівно, вони теж відіграють свою роль. Багато говорять, що щільність ключів взагалі ніяк не впливає на пошукову видачу. Я погоджуся з тим, що істотно не впливає, але оскільки це один з параметрів, що визначають якість тексту, то він не може взагалі ніяк не впливати.

А ось порада з приводу того, що ви повинні надто морочитися з цим параметром, абсолютно розумний. Наприклад, з більш ніж 500-600 статей, які я писав для інших сайтів (в тому числі і своїх), я перевіряв тільки деякі тексти на нудоту, а конкретно щільність ключів не вираховував ніколи. Зараз багато хто з тих текстів спокійно лежать в топі.

Справа в тому, що пошукове просування – це не так вже й складно. Сидіти і розраховувати мільйон факторів сьогодні не потрібно. Основне, що повинен робити ваш текст – це бути трохи оптимізованим під основні ключі і бути цікавим для читача.

Непрямий вплив нудоти і щільності слів на позиції

Щільність ключових слів

Сьогодні на перші позиції виходять поведінкові фактори, про це знають практично всі. Я вважаю, що це правильно, тому що люди – найкращий спосіб визначити, якісний у вас контент чи ні. Якщо з сотні людей більше половини не прочитали навіть абзац, розвернулися і пішли, то вам потрібно бити тривогу – ваш текст не цікавий.

Ну а при чому тут щільність? Начебто суттєво на зовнішній вигляд тексту, вона не впливає, але це тільки в тому випадку, коли цей параметр в нормі. Якщо ж відсоток ключових слів в тексті зашкалює, це буде видно неозброєним оком. Повірте, дуже добре видно.

Так, прочитавши пару абзаців статті з одного сайту, уже можна зробити певний висновок. Якщо читати вам було цікаво і ви не помічали особливого повторення одних і тих же слів – значить, швидше за все, все в нормі.

Якщо ж вже в третьому параграфі бачите в тексті 3-5 явних ключових фраз, це явно показує, що текст писався не для людей, а для пошукових машин. Але така тактика сьогодні не катить, бо пошуковики визначають якість тексту з того, як на нього реагують люди.

Основна груба помилка

Найбільша помилка – переспамить. Таким чином, відсоток нудоти буде вище 10, так і щільність ключів може бути такою ж, а може і набагато більше.

Ось вам і погіршення поведінкових факторів, внаслідок чого може бути зниження сторінки у видачі і навіть накладення на ваш проект санкцій, якщо спам буде на регулярній основі.

Переспамленный текст практично не має шансів бути високо оціненим людьми, тому що навіть самий недалекий чоловік побачить якусь неприродність. Мало того, не дарма ж нудоту назвали нудотою. Дійсно, ключові слова можуть повторюватися так часто, що читання буде здатне викликати хіба тільки блювотний позив, але ніяк не захоплення.

Відповідно, оскільки у заспамленного тексту немає шансів бути високої якості, то й люди його не оцінять. Хтось прочитає тільки заради цінної інформації, яка все-таки є в статті, а хтось просто закриє.

Але все-таки

Багато веб-майстри рекомендують повністю забити на всяку там щільність ключевіков і зосередитися на тому, щоб писати для людей. Я рекомендую дотримуватися золотої середини, так як це саме грамотне рішення.

Справа в тому, що якщо ви будете просто писати цікаві статті, але ніяк їх не оптимізувати (або оптимізувати дуже слабо), то і пошукового трафіку буде менше.

Багато веб-майстри потрапили в не дуже приємну ситуацію, коли, написавши 50-60 власних унікальних текстів (для людей), через якийсь час одержують абсолютно мізерний трафік на них, хоча самі публікації відмінні. Все це говорить про те, що якихось правил оптимізації все-таки потрібно дотримуватися (оптимізація тексту, мета тегів, підбір ключів).

Як вчинити

Щільність ключових слів

Якщо ви перфекціоніст і обожнюєте SEO, то можете копатися в кожному тексті і скрупульозно перевіряти 300 параметрів. Але я не рекомендую жити і спати правилами SEO, точно так само, як і не рекомендую взагалі нічого не робити для оптимізації.

Щільність ключів – досить специфічний параметр. Можете його не вираховувати взагалі, а можете вираховувати. Ви в будь-якому випадку нічого не втрачаєте, тому що це вважається 5 секунд (з допомогою сервісу від Advego), а отриманий результат може підштовхнути вас до того, щоб зменшити щільність і зробити текст більш приємним для читання.

Також вам може допомогти ваша власна голова і здоровий глузд. Перечитайте свої тексти кілька разів, і якщо ви знайдете в них постійно повторювані однотипні слова і фрази, то можна провести роботу по їх заміні. По-перше, розширите словниковий запас. По-друге, поліпшите якість тексту, а це опосередковано впливає на поведінкові фактори.

Я, наприклад, спеціально ніколи не розраховував щільність. При цьому я все-таки рекомендую робити аналіз тексту і запам’ятати для себе хоча б такі правила: академічна нудота повинна бути 5-10%, а нудота по слову – 2-4%. Стоп-слова не враховуємо. У деяких випадках я не роблю аналіз, тому що на око видно, що ніяких проблем немає.

Що ж, на цьому я буду прощатися з вами, тому що і так написано дуже багато, але головне, щоб ви винесли з усього прочитаного правильний висновок. Тоді не будете вступати де-небудь на форумах в жаркі суперечки, що щільність у 7% є завищеною, а займетеся більш важливими і цікавими справами.